Láska je úžasný marketingový produkt, říká psycholog Alekos Kufudakis

3. prosinec 2019

„Už jenom tím, že o lásce mluvíme, tak produkujeme endorfiny, které nám dodávají dobrou náladu,“ říká v poradenské rubrice pořadu Dva na Dvojce psycholog Alekos Kufudakis.

„O lásce jsou písničky, filmy, protože láska každého zajímá,“ říká Alekos Kufudakis. „Právě proto, že lásku tak strašně potřebujeme, je to úžasný marketingový produkt,“ myslí si. „Láska je naše základní potřeba. Proto se může stát i předmětem manipulace.“

Večeře při svíčkách funguje

Umíme lásku dát? „Já se snažím dávat lásku po celý rok,“ ujišťuje Kufudakis. Zároveň ale upozorňuje na rozdíl mezi pohlavími.

„Chlapi o lásce moc neumí mluvit. Chtějí rodinu zabezpečit. Ženy potřebují romantické večeře při svíčkách s něžnými slovíčky. Mají pravdu. Už jenom tím, že o lásce mluvíme, tak produkujeme endorfiny, které nám dodávají dobrou náladu.“

Jak dělili lásku staří Řekové a Římani? Proč se láska může změnit v nenávist? Více uslyšíte ze záznamu.

Spustit audio

Související

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!

Jan Rosák, moderátor

slovo_nad_zlato.jpg

Slovo nad zlato

Koupit

Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.