Jeho známý hlas má neznámou tvář. „Kéž bych uměl dabovat jako pan František Filipovský,“ přeje si dabér a herec Bohdan Tůma

6. květen 2022

S dabingem koketoval už v prvním ročníku na konzervatoři. „Věděl jsem, že dělat divadlo a dabing naplno dohromady nejde. Po revoluci se rozjel dabing, a tak jsem u něj zůstal,“ přiznává Bohdan Tůma v Blízkých setkáních. Kdo rozhodl o tom, že se stane hercem? Jak se mu dabuje ve slovenštině? Proč používá pseudonym?

„Trošku se za dabování i stydím. Protože pan profesor Přeučil říká, že divadlo je herecká hygiena.“ Bohdan Tůma u Terezy Kostkové přiznává, že začátky dabování pro něj nebyly snadné.

Čtěte také

„Styděl jsem se a neuvěřitelně jsem se bál, když jsem měl pracovat se všemi těmi bardy, jako byl Jiří Štěpnička, Petr Oliva nebo Vladimír Brabec,“ vysvětluje. „A když jsem viděl pracovat Františka Filipovského, bál jsem se, že to nikdy nedokážu.“

„Jak ten namlouval Louise de Funèse, to mi úplně spadla čelist. On to nikdy neudělal stejně, ale pokaždé mu to do replik toho četníka sedělo,“ vzpomíná Bohdan Tůma.

Čí je to hlas? Podívejte se na bonusové video k rozhovoru!

autoři: Tereza Kostková , mis
Spustit audio

Související

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Lidský faktor jsem znal jako knížku, ale teprve s rozhlasovým zpracováním jsem ho dokonale pochopil...

Robert Tamchyna, redaktor a moderátor Českého rozhlasu Dvojka

Lidský faktor

Lidský faktor

Koupit

Točili jsme zajímavý příběh. Osoby, které jsme hráli, se ocitaly ve vypjatých životních situacích, vzrušující práce pro herce a režiséra. Během dalšího měsíce jsme Jiří a já odehrané repliky svých rolí žili. Fantasmagorické situace posledního dílu příběhu se staly naší konkrétní každodenností. V srpnu Jiří Adamíra zemřel. Lidský faktor byla naše poslední společná práce.“ Hana Maciuchová