Platí rčení „Jaký ředitel, taková škola“? Odpovídá Martin Kozel, ředitel organizace Učitel naživo
Skutečně se o budoucnosti naší země rozhoduje právě teď ve školách? Byla pro Martina Kozla škola utrpení? Co mu dal skaut? Jak funguje Učitel naživo? V čem se jejich systém přípravy učitelů liší od pedagogických fakult? Platí rčení "Jaký ředitel, taková škola"? Je námaha a dřina nezbytnou součástí učení? K čemu mají sloužit známky a slovní hodnocení? Věnuje škola dostatečnou pozornost úspěchu dětí? Proč je tak důležité, aby učitelé i děti viděli smysl své práce?
Související
-
Když se malé děti začnou učit cizí jazyk, tak ani neví, že je cizí, ujišťuje učitel Broňa Sobotka
Je učitelem angličtiny z Brna. „Angličtina se stává globálním jazykem a já mám radost, že celý svět je najednou jedna vesnice a můžeme spolu sdílet radosti a starosti.“
-
I já mám hodiny, kdy se nedaří, přiznává Daniela Krátká, držitelka ocenění Zlatý Ámos
Měla jsem na hodinách studenta z VŠ a viděla jsem, že na mě kouká jako na bezchybného Zlatého Ámose. Ale i já mám hodiny, kdy se nedaří, říká učitelka Daniela Krátká.
-
Zkoušení a testování do školy patří. „Děti nemohou jen objevovat,“ míní odborník na vzdělávání
„Nejsem progresivní učitel, ale jsem zastáncem tradičního školství,“ vysvětluje na Dvojce ředitel Edukační laboratoře Michal Orság. Moderuje Tereza Kostková.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor
Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.