Alexander Fleming. Zkoumal slzy, rýmu i plíseň na starých botách. Penicilin objevil díky dědictví
Když se řekne plíseň, jen málokdo si představí něco úžasného. Jakmile však ke slovu plíseň dodáme slovo „penicilin“, vyslovíme ho jistě s mnohem větším respektem.
Správně tušíte, že dnešní povídání věnujeme skotskému vědci Alexandru Flemingovi. Lékař, který se měl stát chirurgem, ale shoda náhod ho zavedla do laboratoře.
Poctivý badatel, který chtěl svým umem zmírňovat válečné útrapy. Skromný muž, který byl za své zásluhy pro celý svět uveden do šlechtického stavu. Tím vším, a nejen tím, byl sir Alexander Fleming.
V Příbězích z kalendáře si každý všední den po 12. hodině připomínáme osobnosti, objevy a události v důležitých, ale i málo známých nebo zábavných souvislostech.
Jak můžete poslouchat? Živě, zpětně na mobilu i z počítače
Živě v rádiu na Dvojce, od pondělí do pátku po poledních zprávách. Příběhy z kalendáře můžete poslouchat i zpětně na internetu, všechny díly jsou jako podcast ke stažení. Podcast najdete na webu Dvojky nebo na audioportálu mujRozhlas, který si můžete nainstalovat i jako aplikaci.
Související
-
Isaac Newton. Geniální vědec mohl být pasákem ovcí. Za jeho objevy jsou podivuhodné okolnosti
Isaac Newton byl anglický fyzik, matematik i rytíř. Podle pověsti usnul pod jabloní, na hlavu mu spadlo jablko a objevil gravitaci.
-
Julius Zeyer. Vyznával okultismus a vyvolával duchy mrtvých
Julius Zeyer. První obyvatel vyšehradského Slavína a smutný muž s tajemstvím na dně duše... Napsal Petr Stančík.
-
František Křižík. Tramvaj doplnil i světelnou fontánou
František Křižík se narodil po pětadvaceti letech manželství jeho rodičů. Pro nedostatek peněz nemohl ani složit maturitu. Naštěstí si na technice všimli jeho talentu.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.