Mistrovský kurz sebeobrany Jasmíny Houdek. Spolu s tipy, jak získat sebevědomí i v nepříjemných situacích

17. březen 2022

Nejde jen o nebezpečí. Sebeobrana je také o tom, jak dovolíte, aby se k vám lidé chovali i v běžných situacích. Schopnost vnímat své hranice a chránit je potřebuje podle instruktorky moderní sebeobrany Jasmíny Houdek každý z nás. Prvním krokem je změna vlastního vnímání. O tom, jak opustit představu oběti a najít v sobě sílu, je Mistrovský kurz sebeobrany. Učte se od nejlepších!

„Nejde o sílu, ale o nastavení mysli,“ vysvětluje v Mistrovském kurzu sebeobrany Jasmína Houdek. Situací, ve kterých se za sebe potřebujeme postavit je celá řada. Zdaleka nejde jen o extrémní příklady, kterými je třeba přepadení nebo sexuální agrese.

Nejste oběť

„Mnoho lidí má problémy chránit své hranice i v běžné komunikaci,“ upozorňuje lektorka Moderní sebeobrany Jasmína Houdek. V pořadu Mistrovský kurz vysvětluje, že první krok k tomu, jak se cítit bezpečněji a lépe, je opustit představu, že jsme potenciální oběť.

Agresora nikdy neproste

Zejména pro ženy je to těžké, protože se tak o nich uvažuje už od raného dětství. Z mnoha situací přitom jde podle Houdek dobře vyjít právě díky sebevědomému postoji. Agresora nemáme prosit. Vymezování hranic vysvětluje například na používání tykání nebo vykání.

Vykat, nebo tykat?

„Agresoři často tykání používají. Provokují s ním, rozehrávají situaci. Nikdy na něj ale nesmíme přistoupit a to z několika důvodů. Když odpovídáme tykáním, necháme se vtahovat do situace tak, jak ji agresor připravil. Vykání udržuje odstup. Navíc dá okolí najevo, že se nejedná například o partnerskou roztržku, ale útočné chování cizího člověka,“ popisuje Houdek v pořadu Mistrovský kurz spolu s dalšími tipy na sebeobranu a získání sebevědomějších postojů, které nám v nepříjemných situacích mohou pomoci.

Spustit audio

Související