Irena Pavlásková: Film Pražské orgie nejsou jen bujaré neřesti
Na nový film získala práva od autora knihy Philipa Rotha. „Bylo to pro mě velké vyznamenání a celou dobu jsem se hrozně bála, že to zkazím,“ přiznává v Blízkých setkáních.
Film je míněn jako podobenství. „Nejsou to jen scény plné neřestí. Je to zpráva o stavu společnosti,“ vysvětluje režisérka Tereze Kostkové v Blízkých setkáních. Děj je situován do Československa 70. let, kdy je společnost v pookupačním šoku a každý se s tím vyrovnává po svém. „Je to o vztahu jedince ke společnosti. O tom, že se nesmíte nechat smést davem, a o tom podívat se sám sobě do očí.“
„Byla jsem šťastná, že mě Philip Roth přijal a práva na film mi svěřil. Už to, že znal mojí práci pro mě bylo vyznamenání. Krásným překvapením bylo, že mi už po třech hodinách jednání dovolil film natočit,“ přiznává. „Bohužel se nedožil premiéry a to mě moc mrzí. Prahu miloval, ale už to nestihl,“ vzpomíná režisérka Irena Pavlásková.
Co o ní říká její syn? S jakým hercem se jí dobře pracuje? Jaké filmy chystá?
Související
-
Vila Tugendhat je obrázkem našich dějin, říká Julius Ševčík, tvůrce filmu Skleněný pokoj
Režíroval Normal, Restart, Masaryk a nejnověji Skleněný pokoj. „Je to příběh vily Tugendhat a román je bestseller,“ prozrazuje Julius Ševčík v Blízkých setkáních.
-
Byl jsem i připraven, že mě to zničí. Nejen jako režiséra,...
Cenu filmové kritiky za Objev roku získal koncem ledna Jiří Mádl. Trofej si trochu překvapivě odnesl za scénáristický a režisérský počin. Jeho debutový snímek Pojed...
-
Zdeněk Svěrák: S dědečkem jsem se nikdy moc nesblížil
Tatínek vždycky hned vybalil něco necudnýho a maminka byla dojímavá, vzpomíná Svěrák v rozhovoru s Vladimírem Krocem.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka