Fotogenická, lehká pro dámy a nerozbitná. Se soškou Českého lva jsem se hodně trápil, svěřuje se designér Rony Plesl
Je autorem designu prestižního filmového ocenění Český lev. „Chtěl jsem, aby se lidem líbil, ale aby i dobře fungoval,“ prohlašuje známý umělec v Blízkých setkáních. „Soška se musí dobře fotit, nesmí být těžká pro dámy a nesmí se rozbít,“ vysvětluje moderátorce Tereze Kostkové. Všechny díly Blízkých setkání najdete na webu Dvojky nebo v mobilní aplikaci mujRozhlas.
„Samozřejmě, že vždy chci, aby se moje věci líbily. Mnohem víc se ale trápím těmi, které zasáhnou i práci dalších profesí. Fotografovi se musí soška dobře fotit, v televizi musí být dobře vidět. Musím myslet i na to, že nesmí být těžká pro dámy, nesmí se rozbít. A o tom je design. Musí se nejen líbit, ale i dobře fungovat,“ vysvětluje designér.
Jak vznikají jeho díla?
Přiznává, že tvůrčí proces se u něj projevuje jako vleklé trápení. „Spousta umělců je vlastně sobecká, když tvoří, protože myslí pořád na dílo, na kterém zrovna pracují. Vaše žena na Vás mluví a děti běhají kolem, ale vy pořád myslíte jen na tu svojí sošku nebo skleničku. Ale když na to pak přijdu, mám obrovskou radost a jsem najednou velkorysý a příjemný,“ říká s nadsázkou Rony Plesl.
Kam vždy zajde v italských Benátkách? V čem ho fascinují ženy? A jací jsou jeho studenti?
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka

Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka