Jsem rád, že mé výrobky žijí vlastním životem, prohlašuje designér Maxim Velčovský

28. prosinec 2020

Design je vše, na co se díváme, říká Maxim Velčovský, který vede ateliér keramiky a porcelánu na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze.

Prohlašuje o sobě, že je sběratel téměř všeho. „Začal jsem s lisovaným sklem. Pak jsem začal sbírat skládací metry, ovladače na televizory, busty nebo svaté sošky. Obcházel jsem vetešnictví a bazary. Nebylo by špatné napsat o nich knihu. Ale musel jsem si vybrat mezi sbírkou a mou ženou. Tak jsem většinu sbírky odstěhoval a mám ji uloženou na různých místech po celé zemi.“

Reklama je důležitá. Dělal ji Mucha i Dalí

Instalace z pěti tisíc zlatých plechovek, Maxim Velčovský

Maxim Velčovský je uměleckým ředitelem firmy Lasvit, což je jedna z nejúspěšnějších světových firem v oblasti skleněných instalací. Dělala například osvětlení dubajského metra. „Zakládali jsme ji v době, kdy mělo sklářství problémy. Snažíme se rozvíjet spolupráci s lokálními dílnami. Sídlo firmy jsme postavili v Novém Boru a jsem rád, že české sklo žije.“

Je pro designéry důležitá reklama? „Dělal ji Alfons Mucha, Salvador Dalí. Taky Oliver Stone musel natočit pár reklam, než mohl dělat svoje filmy. Reklama je součástí našich životů,“ připouští Maxim Velčovský. On sám vyrábí limitované edice nebo prototypy. Známá je například miska ve tvaru republiky. „Jsem rád, že mé výrobky žijí vlastním životem a lidé posílají na instagram fotky. Dělal jsem třeba dětskou hlavu jako svícen a to si kupují lidé v Thajsku, Číně a Japonsku.“

Proč je pro některé lidi kluk z plakátu? Z jakého důvodu si chtěl koupit vetešnický krámek v Dlouhé?

autoři: Tereza Kostková , zk
Spustit audio

Související