Castingová režisérka Kateřina Oujezdská: Největší štěstí je najít neokoukanou tvář, ze které se stane hvězda

5. únor 2024

„Castingová režisérka není ta, která režisérovi filmu řekne, že tam bude hrát ten a ten herec. Je to odbornice na herce a musí se perfektně orientovat v hereckém prostředí,“ vysvětluje obsah profese v Blízkých setkáních. Proč říká, že z hvězd se má sestavit souhvězdí? Baví ji hledat nové herce? Jaký je rozdíl mezi castingovou režisérkou a agentkou? Objevila se někdy ona sama před kamerou? Jak se dostala k folkloru? A hraje ještě ve volejbalovém družstvu Žena a míč?

„Největším štěstím pro castingovou režisérku je najít neokoukanou tvář, ze které se stane hvězda. Ale u některých komerčnějších projektů rozhodne, jestli jsou herec nebo herečka známí. To je rozhodující kritérium a je to i jeden z důvodů, proč od této profese odplouvám. Byla bych moc ráda, kdyby měli herečky a herci víc šancí a věřilo se, že neokoukaná tvář může zazářit. Všichni byli v minulosti neokoukanou tváří,“ přemítá Kateřina Oujezdská.

Jejím manželem je režisér Marek Najbrt. „Teď jsem ho profesně opustila. Bylo to nejsilnější pouto, které se mi nejhůř trhalo, ale já se teď věnuju jiným věcem. Naše diskuse o obsazení byly velmi třeskuté,“ přiznává s úsměvem.

Debata se prý strhla například kolem účinkování Jany Plodkové ve filmu Protektor, který vypráví o osudu židovské dívky. „V Brně jsem ji viděla a moc se mi líbila, třebaže je modrooká blondýna. Scénář se tomu pak přizpůsobil,“ vzpomíná Kateřina Oujezdská.

autoři: Tereza Kostková , eh
Spustit audio

Související