„Uvažovala jsem, že je to nehratelná role.“ Elizaveta Maximová otevřeně o nejdrsnější roli kariéry
Nový snímek scenáristy Marka Epsteina a režiséra Jiřího Stracha s názvem Máma vypráví příběh mentálně postižené matky, která se zoufale brání odloučení od své malé dcery. Elizaveta Maximová prý do titulní role vložila všechno. „Ležela jsem dva dny doma na podlaze a uvažovala, že je to nehratelná role. Strašně jsem se styděla za ten strach,“ říká v Blízkých setkáních Terezy Kostkové. „Hlavou mi běželo všechno možné. Včetně toho, že zavolám, že mě přejela tramvaj,“ žertuje.
„Jde o nesmírně odpovědný příběh matky s postižením, který ve filmu málokdy zazní. Nesměla v tom být necitlivost, nevkus a ani náznak karikatury,“ popisuje své uvažování nad rolí. „Začínali jsme scénami na psychiatrii a rovnou jsme šli do těch nejtěžších věcí. Bylo to drsné, ale zároveň vlastně skvělé, že jsme do toho skočili tak zostra.“
Největší obavu měla z toho, jak budou působit emoce v jejích očích. „Vážím si štábu, že mi dovolili vstoupit do mojí malé bubliny, ve které jsem se ladila na frekvenci té postavy. Zůstávala jsem v ní celou dobu a bylo to naprosté nutné,“ uzavírá Elizaveta Maximová v Blízkých setkáních z Radiocafé Vinohradská 12.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.



