Taky jste podobně neuspěli s nároky na pojištění? Víme, jak postupovat dál

11. říjen 2016
Zdravotní pojištění

Ne všechny pojišťovny se ke svým klientům chovají férově. Přečtěte si dva skutečné příběhy klientů.

V kritické životní situaci slečny Veroniky jí pojišťovna velmi pomohla. Před pěti lety měla vážnou dopravní nehodu a peníze z pojistky jí pomohly dostat se znovu na nohy (a to doslova).

„Dostávala jsem pravidelné zálohy, díky kterým si mohla platit nadstandartní rehabilitaci, koupila jsem si třeba tříkolku. Může to vypadat jako vtip, ale pomohla mi k normálnímu pohybu ve městě. Řídit auto teď už bohužel nemůžu,“ říká Veronika. První plnění dostala od pojišťovny už po sedmi dnech.

Příběh pana Michala

To příběh pana Michala dobrý konec nemá. Po uklouznutí na sněhu měl kruté bolesti a postižení sedacího nervu. „Zůstala mi částečně ochrnutá noha. Později se ukázalo, že stehenní sval fungoval jen na 20 %. Chodil jsem na rehabilitaci, nemohl pracovat a domníval se, že nastoupí plnění pojišťovny, abych mohl platit složenky.“

K plnění nedošlo. Navíc se ani na zákaznické lince nedozvěděl, jak dlouho budou jeho případ šetřit. Podal tedy stížnost na průtahy pojišťovny. A jak to dopadlo? „Smetli to ze stolu s tím, že úraz nemá přímou souvislost s následky, které jsou prý způsobený mým stařeckým opotřebením.“

Co na to odborník?

Poradce pro finanční plánování Miloslav Košťál tvrdí, že to je dost výjimečná kauza. „Osobně se domnívám, že pojišťovna pana Michala zřejmě nepostupovala úplně fér. Vždy ale nějaká cesta existuje.“ Pokud nedojde k plnění, měli byste primárně kontaktovat vedení dané pojišťovny.

„Pokud neuspějete, obraťte se na Českou asociaci pojišťoven. Případně přímo na Českou národní banku.“ Životní pojištění má podle poradce hlavně chránit jednotlivce (a jeho rodinu) před finančními důsledky nenadálých situací.