Rada pro tento den - 2.7.

2. červenec 2007
Rada pro tento den

Chystáte se na dovolenou s cestovní kanceláří? Z nového čísla časopisu Receptář, které vychází tento týden, jsme pro vás vybrali několik užitečných rad.

Na co si dát pozor při výběru zájezdu a cestovné kanceláře
Nebereme v potaz jen cenu, ale samozřejmě i to, jak je zajištěno ubytování, stravování, doprava a doplňkové služby. Zajímáme se také o to, zda a v jaké rozsahu je zajištěno pojištění, jaká je vzdálenost hotelu od pláže, je-li hotel v rušné či v klidné oblasti. Pečlivě pročteme všechny informace v katalogu, a to i ty, které jsou tištěny malým písmem na zadních stránkách. Nikdy nepodceňujeme obsah Všeobecných smluvních podmínek, jsou závaznou součástí smlouvy. Před podepsáním smlouvy se ujistíme, že je cestovní kancelář pojištěná. Další informace můžeme získat na internetu - například reference lidí, kteří mají s konkrétní cestovkou zkušenost nebo se vybraného zájezdu zúčastnili loni.

Kdy a jak reklamovat
V průběhu zájezdu může cestovní kancelář měnit jeho podmínky pouze s naším souhlasem. Vždy bychom přitom měli dostat kvalitu a rozsah služeb, za něž jsme zaplatili: například hotel ve stejném místě pobytu a v odpovídající nebo vyšší - nikdy ne nižší! - kategorii.
Pokud cestovní kancelář změnila místo pobytu nebo ubytování, stravování neodpovídá smlouvě, pláž nebo tenisové kurty jsou dál od hotelu než bylo uvedeno v katalogu a podobně, zájezd reklamujeme u delegáta či jiného zaměstnance cestovní kanceláře. Vždy trváme na sepsání reklamačního protokolu, který musí být podepsaný zástupcem cestovní kanceláře. Doporučujeme vše pečlivě zdokumentovat. Například nafotíme pokoj, hotel, lokalitu, jídlo, zajistíme svědky, na které si nezapomeneme vzít kontakt. Reklamaci s žádostí o adekvátní finanční kompenzaci musíme u cestovní kanceláře uplatnit nejpozději do tří měsíců od skončení zájezdu. Cestovní kancelář má na vyřízení reklamace třicet dní, pokud tuto lhůtu nedodrží, hrozí jí pokuta. Pokud cestovní kancelář reklamaci neuzná, nebo navrhne nedostatečně vysoké odškodnění a není ochotná se dohodnout, můžeme se svých práv domáhat soudní cestou. O nedodržení podmínek smlouvy cestovní kanceláří můžeme také informovat příslušný živnostenský úřad. Ten má právo cestovní kanceláři udělit vysoké pokuty nebo odebrat živnostenské oprávnění.

Spustit audio