Odmítli vám reklamaci? Víme, jak se můžete bránit i bez soudu
Od loňského roku můžete své spory řešit rychleji a taky vás to bude stát méně. Díky novele zákona o ochraně spotřebitele.
„V systému vymáhání a řešení sporů spotřebitelů máte nový institut mimosoudního vyrovnání. Každý z vás se může obrátit na konkrétního arbitra,“ říká právní poradce dTestu Miloš Borovička. Například pokud vám dřív někdo odmítl přijmout reklamaci, museli jste až k soudu.
„Dnes už se můžete obrátit na Českou obchodní inspekci (ČOI) nebo na některé ze spotřebitelských sdružení.“ Novela tak má spotřebitelům ulehčit a urychlit vymáhání jejich práv. Mimosoudní řešení by mělo zabrat 90 dnů, u složitějších případů (s dalšími odbornými posudky) pak maximálně 180 dnů.
„Levnější a rychlejší celá procedura teď určitě je,“ říká Borovička. Svůj čas do sporu ale investujte úplně stejně. „K sepsání návrhu můžete použít formuláře třeba ze stránek ČOI. Není to nic složitého a nic za to ani nezaplatíte.“
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.