Dermacol: První ryze český make-up vznikl ve filmových ateliérech

Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Z filmu Kdo chce zabít Jessie

Za vznikem značky stála upřímná touha jedné dámy pomoci malé holčičce. Silně krycí make-up značky Dermacol, který byl prvním svého druhu v Evropě.

Připravili: Jan Kovařík a Světlana Lavičková
Dramaturgie: Magdalena Šorelová
Zvukový mistr: Jitka Kundrumová
Zvukový design: Jiří Litoš
Režie: Jitka Škápíková
Premiéra: 17. 3. 2020

Skutečná revoluce v líčení přišla na přelomu 19. a 20. století s nástupem němého filmu. Každá žena chtěla mít obličej tak krásný a výrazný jako hvězdy stříbrného plátna. I make-up Dermacol vznikl v barrandovských filmových ateliérech.

Pomoc malé holčičce

Olga Knoblochová

V barrandovských filmových ateliérech hledala v roce 1965 pomoc i jedna z nejzkušenějších kosmetiček Ústavu lékařské kosmetiky Olga Knoblochová. Aby malé holčičce, alespoň zakryla pigmentovou vadu, tzv. oheň, kterou tehdy ještě nebylo možné trvale odstranit.

Ústav lékařské kosmetiky

  • založen na jaře roku 1958 v Praze jako první specializované pracoviště v Československu zaměřené na komplexní péči o vzhled a zdraví
  • pomáhal lidem odstranit akné, pigmentové změny na kůži a další nedostatky

Na Barrandově tehdy už léta fungovala úspěšná laboratoř na výrobu filmových a divadelních líčidel. Hlavním expertem na jejich výrobu byl sušický rodák, inženýr-chemik Vlastimil Boublík, který se paní Knoblochové ujal.

Perfektní korekce i výdrž

Nápad na výrobu silně krycího přípravku začal s akčností sobě vlastní rozvíjet. Speciální make-up, který inženýr Boublík pro tento případ vyvinul, nastartoval vývoj celé řady líčidel a krémů značky, která měla právě vzniknout.

Kromě perfektní korekce dokázal vydržet celý den, nedráždil pleť a odstíny odpovídaly přirozené barvě pleti. Název vyplynul zcela logicky – nanáší se na kůži (odtud slovo derma) a bude barvit (takže color). A Dermacol byl na světě. Psal se rok 1966.

Dermacol kosmetika

Jak se o Dermacolu dozvěděli ve světě? Která tragická okolnost okořenila historii firmy? A jak si vede značka dnes?

autoři: Jitka Škápíková , Magdalena Šorelová
Spustit audio

Související