Producentka Erika Hníková o seriálu Medvěd: Chceme navodit diskusi. Je lepší věci řešit, než se hádat
Je režisérkou, ale na seriálu Medvěd se podílela jako producent. „Je pro mě v tu chvíli důležité vybrat režiséra, o kterém si myslím, že režíruje líp než já,“ ujišťuje dokumentaristka. Vyvolal na Slovensku dokument překvapení? Dotýká se tam téma medvědů dokonce politiky? Potkala se v průběhu natáčení s medvědem? Jak vznikl dokument Jasmína vrací úder?
Slovenský režisér Miro Remo byl podle Eriky Hníkové fantastický. „Spolupráce s ním byla skvělá. Miro je klidný, zatímco já jsem impulzivní. Bylo to perfektní osobnostní nastavení.“
Dokumentární seriál Medvěd se na Slovensku jmenuje Lebo medveď. Proč? „Je to tam ustálené slovní spojení. Když nechcete někomu odpovídat otázku, která má jasnou odpověď, řeknete Lebo medveď. Přišel s tím Miro Remo. Obvolala jsem kamarády na Slovensku, a když jsem jim to řekla, smáli se s tím, že není lepší název,“ vysvětluje.
Základní tezí filmu je podle Eriky Hníkové otázka, zda medvědy zabíjet či chránit. „Snažili jsme se o vyváženost. Chtěli jsme, aby série spojila lidi, kteří jsou rozhádaní. Snažíme se navodit diskusi a říct, že je lepší sednout si ke kulatému stolu a tam věci řešit, než se hádat,“ uzavírá dokumentaristka v Blízkých setkáních.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!
Jan Rosák, moderátor


Slovo nad zlato
Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.