Pomilovat se s velkou ženou je stejné jako s vlastním pomníkem, říká Juraj Jakubisko

2. prosinec 2017
Juraj Jakubisko

Slovenský filmový režisér, scénárista i kameraman je pověstný svým kloboukem, ženami, které se kolem něj stále točí a o jeho filmech pochvalně mluvil i Federico Fellini.

Jako známý režisér byl Juraj Jakubisko vždy středem pozornosti něžného pohlaví. O svých vztazích ale vždy mluví naprosto otevřeně. „Má první žena byla právnička a manekýna. Taky byla vysoká a miloval jsem jí i proto, že jsem si vždy přál mít velkou ženu,“ svěřuje se.

Erotika ve filmu a láska v rodině

„Víte, ono pomilovat se s velkou ženou, je jako pomilovat se s vlastním pomníkem,“ glosuje s úsměvem. „Žena je pro mne estetický nástroj, a tak jsem erotické scény ve svých filmech nikdy nedělal naturalisticky.“

Postav dům, zasaď strom (plakát k filmu Juraje Jakubiska)


V Jakubiskových filmech se iracionální, tajemné a senzační zdá být přirozené jako život sám. Ne všichni z nás jsou však schopní Jakubiskova vidění, umožňujícího vidět ono tajemné, neočekávané a fantastické dokonce v prostém denním životě.Federico Fellini (1988)

Juraj Jakobisko pochází z generace, které byla láska v rodině nade vše. „Kdybych někoho zabil a vedli mě na popravu, babička by šla se mnou. Držela by mě za ruku a říkala, že jsem to neudělal. Lituju dnešní děti, kterým rodiče nahrazuje internet.“

Proč ten kloubouk?

A jak přišel ke svému pověstnému klobouku? Je to jednoduché. Během natáčení svého snad nejlepšího filmu Tisícročná včela nosil klobouk a byl to pro něj úspěšný rok. Když se mu pak nedařilo, nasadil si klobouk znovu a od té doby ho nesundal z hlavy. Věří, že mu nosí štěstí.

A věří i v dobré filmy, kterých natočil víc než dost: „Miluji dobré filmy, protože ty obrázky vyvolají ve vaší duši další obrázky, které se vryly do vašeho srdce,“ uzavírá Juraj Jakubisko.

Spustit audio
autor: Filip Lukeš