Myslím, že popová doba zachránila Olympicu krk, uvažuje textař a novinář Michael Prostějovský
Napsal 846 písňových textů, včetně těch muzikálových. Oslavil 75. narozeniny a 57 let je u rozhlasového mikrofonu. „Ještě bych dodal, že 33 let vysíláme Muzikál expres a to je třetina existence Českého rozhlasu.“ Jak se stal textařem? Jak mu říkali doma? Jak se povedl plzeňský koncert? Na co rád vzpomíná?
„Považuju se za součást rozhlasového inventáře,“ usmívá se textař, libretista, novinář a moderátor Michael Prostějovský, který začínal zaskakováním za redaktory a psaním příspěvků.
„Ale hlavně jsem byl ‚talentskaut‘. To znamená, že jsem tipoval, která z bigbítových skupin by si zasloužila nahrávání v rozhlasových studiích. Na můj impuls byly pořízeny první nahrávky třeba Petra Nováka, skupiny Matadors s Viktorem Sodomou, Framus Five s Michalem Prokopem či skupiny Rebels v čele tenkrát s Jiřím Kornem,“ vzpomíná.
Po roce 1969 přišla normalizace a bigbítové kapely to neměly jednoduché. Musely přejít na tzv. popovou vlnu. Třeba skupina Olympic přijala Jiřího Korna. „Vznikly tak třeba písně jako Agáta, kterou dokonce Petr Janda sám napsal. Ale myslím, že popová doba zachránila Olympicu krk. Jde o to, co v jakou chvíli děláš a jaký to má dopad. I když na to Petr Janda nerad vzpomíná, tak myslím, že to byla správná volba,“ uzavírá Michael Prostějovský.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Více o tématu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka


Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.