Lukáš Kovanda: Hnutí ANO je pod tlakem. Kvůli pivu ztrácí politické body

14. únor 2020

Od 1. května bude při určování sazby daně za pivo rozhodovat to, kdy, kde a v jaké podobě se prodává. Ministryně financí i premiér Babiš ujišťují, že hostinským to problémy nezpůsobí, obchodníci se naopak obávají chaosu. Hnutí ANO návrh možná ještě přehodnotí, uvažuje ekonom.

 

Je to přesně příklad toho, co by vláda neměla dělat, pokud chce vytvořit příznivé podmínky pro rozvoj české společnosti a ekonomiky v nadcházejících 20. letech, myslí si ekonom Lukáš Kovanda.

„Vláda by měla budovat infrastrukturu, investovat do vzdělání a co nejvíce zjednodušit podmínky pro podnikání. Toto je krok přesně opačným směrem.“

„Je to signál, že se stále nejsme schopní vydat správným směrem a usnadnit život lidem, kteří podnikají a přispívají k tomu, že se kola české ekonomiky roztáčejí.“

Ekonomická koncepce, nebo nepovedený marketing?

Za snahou sociální demokracie o revizi vládního návrhu vidí Kovanda účelovou honbu za politickými body. „ČSSD si všimla toho, jaký poprask těch devět různých sazeb vyvolalo. Internet i česká společnost se tomu směje.“

„Takže sociální demokracie navzdory tomu, že pro návrh zvedla ruku, nyní zařazuje zpátečku a distancuje se od něj. Hnutí ANO podle Kovandy bude po této reakci svého koaličního partnera pod silným tlakem na stažení návrhu.

„Jsem velmi zvědav, jestli z jeho strany nejde ještě o jeho přehodnocení, například nějakou rychlou novelou. Z hlediska politického marketingu je s tím spojena negativní publicita a hnutí ANO, které o svůj marketing velmi dbá, si to plně uvědomuje.“

Další témata rozhovoru: propad evropského průmyslu; ekonomické důsledky epidemie koronaviru; jak oživit českou ekonomiku; zaměstnávání cizinců u nás a naopak odliv mozků; význam svátku sv. Valentýna pro ekonomiku.

autoři: Zita Senková , and
Spustit audio

Související