Proč opustil malování? Odpovídá režisér Tomáš Mašín
Pokud by zůstal věrný odkazu svých předků, byla by jeho prací orná půda. On se však vrhnul na umění. Vznešené dřevo vyměnil za plátno a paletu barev. Později zaujala akademického malíře nová média a videoart. Dalším krokem byla nejen filmová režie. Kdy naposled maloval? A proč malování opustil? Co kreslil dětem, když byly malé? Má své obrázky schované?
Související
-
Jak důrazně promlouvá diktát módy do návrhů uniforem? Odpovídá akademický malíř Česlav Jaroš
Kreslení, móda, téma kreativity a jedinečnosti prostoupí povídání s oděvním výtvarníkem a stylistou. Kdy se zrodila jeho úcta k řemeslům?
-
Hrdina Pražského povstání Zdeněk Mančal pro mě byl jako Old Shatterhand, říká režisér Petr Mančal
Rozhlasový hlasatel Zdeněk Mančal zahájil 5. května 1945 Pražské povstání. „Jsme jeden vrh. Rod Mančalů přišel původně snad z Francie nebo Španělska,“ vysvětluje režisér.
-
Hosté: akademičtí malíři Daniela Benešová a její syn Pavel Beneš
Daniela Benešová je čerstvě jedenadevadesátiletá, a její syn, akademický malíř Pavel Beneš oslavil šedesátiny. Co spojuje jejich umělecký výraz?
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Lidský faktor jsem znal jako knížku, ale teprve s rozhlasovým zpracováním jsem ho dokonale pochopil...
Robert Tamchyna, redaktor a moderátor Českého rozhlasu Dvojka


Lidský faktor
Točili jsme zajímavý příběh. Osoby, které jsme hráli, se ocitaly ve vypjatých životních situacích, vzrušující práce pro herce a režiséra. Během dalšího měsíce jsme Jiří a já odehrané repliky svých rolí žili. Fantasmagorické situace posledního dílu příběhu se staly naší konkrétní každodenností. V srpnu Jiří Adamíra zemřel. Lidský faktor byla naše poslední společná práce.“ Hana Maciuchová