V Česku nemá školního psychologa ani speciálního pedagoga 70 procent škol. Novela zákona situaci stabilizuje, míní Prokop

18. prosinec 2024

Největší audioportál na českém internetu

škola, ilustrační foto | Foto: Shutterstock

Dlouhodobě jsme mezi státy, kde žáci chodí nejméně rádi do školy, protože je tvrdá, výkonová a obsah je založený na memorování. Učitelé málo věří ve smysl předávání učiva, konstatuje sociolog a expert na vzdělávání Daniel Prokop

Dle dat neziskových organizací chodí čeští žáci do školy nejméně rádi ze všech zemí OECD a odcházejí s podprůměrnou motivací k dalšímu vzdělávání. Situaci by mohla změnit novela školského zákona. „Zlepšuje podporu začínajících učitelů nebo těch, co jsou na praxi. Stabilizuje některé podpůrné profese, které jsou potřeba zejména u dětí ze znevýhodněného prostředí. Dělá hodně dobrých věcí, ale vždycky na tom trochu šetří nebo to dělá napůl,“ hodnotí sociolog Daniel Prokop.

Související