Stepovat naučím každého. I bez talentu, říká mistr světa ve stepu Tomáš Slavíček

26. duben 2017
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Tomáš Slavíček

Jak na to? Poradí vám několikanásobný mistr ČR, Evropy i světa ve stepu, který si svoje životní štěstí vyťukal do tanečního parketu a dnes spolupracuje i třeba s Helenou Vondráčkovou. Sám si prý pořád podupává. I v tramvaji.

Zdá se, že step mluví všemi jazyky. Ale opak je pravdou. „Všude se stepuje jinak. Poznám, ze které země stepař je,“ říká Tomáš Slavíček. ČR podle něj patří mezi stepařské velmoci. Spolu s USA, Anglií a Švýcarskem. „Loni jsme v počtu medailí porazili dokonce USA! Máme výborné stepaře.“

Stepovat se prý dá na jakoukoli hudbu. Justina Biebera i dechovku. „A to je velká výhoda. Na klasiku dělám choreografie nejraději. Mám rád i čardáš nebo folklór.“ Nejlepší improvizace je ale bez hudby. „To si můžu dělat, co chci. Hudby se člověk musí držet.“

Nešudlejte to!

Je prý přísným trenérem. „Umím ale lidi naučit stepovat, i když talent nemají. Myslím, že ani já jsem ho asi neměl, ale dřel jsem.“ Základy prý naučí každého. Dítě i seniora. V čem začátečníci nejvíc chybují? „Když šudlají, tj. když nejedou naplno. To nesnáším. Step musí být čistý.“


Víte že...
údery nejsou jen v boxu. Tento termín používají i stepaři. Je to vlastně to typické vyťukávání stepařskými botami.

Na první lekci si nemusíte pořizovat stepařské boty. Chodí se v teniskách. „Stepařské boty doporučuju až po čtvrt roce.“ A co se člověk na jeho hodinách naučí jako první? „Špička, špička, pata, pata, dup, tlesk. To je u mě základ.“

autoři: Tomáš Voženílek , eh
Spustit audio

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Lidský faktor jsem znal jako knížku, ale teprve s rozhlasovým zpracováním jsem ho dokonale pochopil...

Robert Tamchyna, redaktor a moderátor Českého rozhlasu Dvojka

Lidský faktor

Lidský faktor

Koupit

Točili jsme zajímavý příběh. Osoby, které jsme hráli, se ocitaly ve vypjatých životních situacích, vzrušující práce pro herce a režiséra. Během dalšího měsíce jsme Jiří a já odehrané repliky svých rolí žili. Fantasmagorické situace posledního dílu příběhu se staly naší konkrétní každodenností. V srpnu Jiří Adamíra zemřel. Lidský faktor byla naše poslední společná práce.“ Hana Maciuchová