„Sinatra se mi nelíbil a zdál se mi starý.“ Antonín Gondolán a Jiří Procházka u Jana Čenského

25. červenec 2021
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Antonín Gondolán

Bylo mi 15, když jsem začal hrát s orchestrem Gustava Broma, vzpomíná na své začátky Antonín Gondolán. Do studia přišel s producentem Jiřím Procházkou.

„Gustav Brom mě uvedl do hudebního světa. Dokonce jsem u něj bydlel jako jeho další dítě. Byla to obrovská škola hrát jako patnáctiletý s tak velkým a vynikajícím orchestrem. V té době jsem neuměl ani noty. Seznámil mě s lidmi ze Semaforu, kteří mi byli věkově bližší, a dostal jsem od nich nabídku. On mi moudře a přejícně řekl, že mi Praha dá víc. A nastoupil jsem do Semaforu.“

Mohl jsem jít do Sinatrovy kapely

S Jiřím Procházkou se už znají řadu let. „Toníček je srdcař, je to spontánní muzikant. Naše spolupráce trvá od roku 1993,“ připomněl producent Jiří Procházka. Mluví Antonínu Gondolánovi do práce? „Dává mi volné pole, nepamatuji si, že by mě upozornil, že zpívám falešně, ale někdy mluvím krátce, protože jsem vyrůstal na Moravě.“

Antonín Gondolán prožil jako člen kapely Karla Gotta i turné v Las Vegas. „Bylo úžasné být tam šest měsíců. Viděl jsem Sinatru, ale jak mi bylo přes dvacet, tak to pro mě byl starý člověk, který se mi nelíbil. Slyšel mě hrát, dokonce se mluvilo o tom, že by si mě vzal do kapely. V zahraničí je dnes řada vynikajících romských hudebníků z Česka,“ dodává Antonín Gondolán, který chystá sólovou jazzovou desku pro kontrabas.

Kdy dostal Antonín Gondolán svůj první nástroj? Jak pomáhá romským muzikantům? Jak zareagoval Karl Gott na výtku Jiřího Procházky, že zazpíval špatný tón?

autoři: Jan Čenský , zk
Spustit audio

Související