Pravda o rozhovoru s Petrem Čtvrtníčkem. „V tu chvíli byla příprava nepoužitelná,“ přiznává Daniel Takáč
Události, komentáře jsou sledovaným zpravodajským pořadem. Jejich moderátor musí být vždy připraven. Nejen na rozhovory s uhýbavými politiky, ale i třeba na Čtvrtníčka.
Rozhovor s hercem, který se měl týkat shakespearovských slavností, se tenkrát šířil internetem jako lavina. „My jsme předpokládali, že se něco může stát. Ale říkali jsme si, že to nějak dopadne,“ připouští moderátor Daniel Takáč.
„Je fakt, že jeho vstup do vysílání ‚Ahój!‘ byl neočekávaný v očekávaném. V tu chvíli byla všechna příprava nepoužitelná. Ale i kameraman se zapojil a mě osobně to pobavilo,“ vzpomíná se smíchem.
Když se rozjede moderátor
„Když se vám rozhovor rozjede, tak se vám z něj pak nechce,“ přiznává Takáč. „Hlavním úkolem moderátora je dávat otázky, které nedávají širokou možnost odpovědi. Host nesmí utéct do ztracena. Musí se klást tzv. uzavřené otázky,“ vysvětluje.
Víte, že...
Daniel Takáč chtěl být odmala strůjvůdcem. Vystudoval i ČVUT a mohl tak konstruovat třeba motory lokomotiv. „Ale tenhle vlak už mi ujel,“ směje se dnes ostřílený medorátor.
Zádrhelem při televizních debatách může být druhý host. „Ale moderátor nesmí připustit, aby se ta debata rozmělnila.“ Jak se tedy ptát? „Řídím se pořád pravidlem: Ptej se konkrétně a trvej na konkrétní odpovědi.“ I osobní antipatie musí zůstat před studiem.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka