Poznat evropské operní domy znamenalo přiznat si, kolik toho ještě neumím, říká pěvec Jiří Sulženko
Jiří Sulženko byl původně kontrabasista a hrál v orchestru pražského Národního divadla. Operní zpěv začal na konzervatoři studovat jen ze zájmu, nakonec mu ale dal přednost. „Prodanou nevěstu jsem dělal poprvé v Olomouci jako mladý pěvec, i když úplně mladý pěvec jsem nikdy nebyl. Začal jsem zpívat poměrně pozdě, v osmadvaceti letech. A jsem za to rád.“ Z jakého důvodu? O tom, stejně jako o německo-ukrajinských kořenech, s ním ve Vizitce mluvil Michal Bureš.
Související
-
Zavřu oči, nechám působit hudbu. Obraz, který se mi vynoří, chci zprostředkovat, říká režisér Heřman
„Leoš Janáček je geniální v tom, že nic nepřikrašluje,“ konstatuje na konto nejhranějšího českého operního skladatele v zahraničí umělecký šéf Janáčkovy opery Jiří Heřman.
-
Když hudebník nabídne dobrý nápad, nemám problém ho přijmout, říká operní dirigent Robert Jindra
Jako malý kluk toužil Robert Jindra po práci na dráze. Pak se ale něco zlomilo, Robert si zamiloval hru na klavír a poslech klasické hudby.
-
Premiéra může být i derniéra. Když píšu operu, myslím na prostor, kde se bude hrát, říká Vít Zouhar
Neloudej se s tím skládáním tolik, říkal mu kdysi jeho otec Zdeněk Zouhar (1927 – 2011). Jestli je však pro skladatele Víta Zouhara něco typické, pak je to pracovitost.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.