Monika Absolonová: Když něco dělám, tak vždy naplno
Monika Absolonová získala v březnu letošního roku Cenu Thálie 2011 za mimořádný jevištní výkon v kategorii Opereta, muzikál a ostatní hudebně-dramatické žánry.
Byla to její už druhá nominace na Thálii, první za hlavní roli v muzikálu Kleopatra. Nakonec uspěla a cenu získala za roli Fanny Briceové v představení Funny Gir. „Opravdu jsem to nečekala. Byla jsem šťastná jako malé dítě. Funny Girl se hraje v Ústí nad Labem a je mi hodně smutno, že bohužel hrajeme už jen dvě představení.“
Hlavním důvodem jsou honoráře za autorská práva, na které prý divadlo už nemá peníze. „Thálii ale beru jako úspěch všech, kteří se na tom podíleli, ne jen jako mé ocenění.“
Zásadní byl Dracula
Zásadní v jejím „muzikálovém životě“ bylo účinkování v muzikálu Dracula. „Tehdy mi bylo jen 18 let a byla jsem opravdu nepopsaný list. Vůbec nic jsem tehdy neuměla a učila se tak trochu za pochodu. Pak jsem hrála v Prešově v muzikálu Krysař. Potom přišla Kleopatra a až tam se zúročila má dosavadní práce. Dá se říct, že jsem byla ve správnou chvíli na správném místě.“
V muzikálu Karla Svobody Dracula hrála hned tři role: Nymfu větrnou, Nymfu hodinovou (1995) a od roku 1998 postavu Lorraine. Do širšího povědomí veřejnosti se ale dostala až po hlavní roli v muzikálu Michala Davida Kleopatra v roce 2002.
Vše na 100%
A jak se dívá na své nedostatky či chyby udělané v minulosti? „Ty já vidím vždycky. Zejména, když dohraji nějaké představení tak vím, co jsem měla udělat jinak. Člověk se vlastně učí celý život.“
Monika Absolonová je také pověstná tím, že vždy do aktuální práce dá vše, co má. „Řídím se heslem, že když už něco dělám tak to dělám doopravdy, naplno. A i když to nedopadne dobře tak vím, že jsem pro to udělala opravdu všechno.“
Konečně se snad i odnaučila mít trému
Její pěvecké začátky sahají do roku 1983, kdy jako sedmiletá nastoupila do Kühnova dětského sboru. Počátkem 90. let začala navštěvovat hodiny zpěvu u Lídy Nopové a od roku 1996 studuje zpěv u profesora Eduarda Klezly.
„Nejen díky panu profesorovi jsem se také konečně odnaučila mít šílenou trému. Na jevišti mě pak v muzikálech více unavuje mluvení než zpívání. Když musím hodně hulákat a musím uřvat celé divadlo, to pak mám problémy. Je to tím, že nejsem studovaná herečka a musím si dávat pozor na hodně věcí jako třeba, že nesmím šumlovat apod.“
Dokonce se jí prý stalo, že den před premiérou muzikálu Funny Girl jí lékaři řekli, že má hematomy na hlasivkách a že nesmí zpívat. „Dostávala jsem nějaké léky, byla jsem na kryoterapii a hlavně jsem musela mlčet. A to pro mě bylo opravdu za trest.“
Pokud vás zajímá, jak vypadá natáčení zábavného pořadu Taxík nebo co všechno Moniku Absolonovou čeká v příští sezóně, pak si poslechněte audiozáznam rozhovoru s Marii Retkovou.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka