Hořící keř se prodal do 40 zemí. Úspěch byl velký, pochvaluje si producentka Tereza Polachová

23. březen 2016
Host do domu
02814820.jpeg

Úroveň televizní tvorby kolísá, ale občas v moři kriminálek a milostných příběhů najdete i perly. Třeba seriál o korupci Mamon nebo film o Janu Palachovi. Oba má na svědomí Tereza Polachová, kreativní producentka HBO.

Film o Janu Palachovi Hořící keř má na svém kontě 11 Českých lvů. „Původně to byl scénář celovečerního filmu. Cítila jsem, že je tam potenciál odvyprávět ho šířeji,“ vysvětluje Tereza Polachová důvody, proč ji scénář oslovil. „Na toto téma ještě nic pořádného nevzniklo.“

Polská režisérka Agnieszka Hollandová byla trefou do černého. Mluví dobře česky a studovala FAMU právě v inkriminovaných 60. letech. K úspěchu je třeba přičíst i dobovou věrnost a spolupráci s historiky. „Hořící keř se prodal do 40 zemí v různých podobách střihu. Úspěch byl velký,“ pochvaluje si producentka.

Zájem o korupci trvá

Dalším zářezem na pažbě Terezy Polachové je šestidílný seriál Mamon, který letos získal Českého lva. „Těší mě, že jsme tu cenu získali, protože myslím, že patřil k tomu lepšímu, co bylo možné v loňském roce sledovat na televizních obrazovkách. Věnovali jsme tomu spoustu energie.“

Přesto s tématem o korupci trochu bojovala. „Je to něco, s čím se diváci setkávají každý den v rámci televizních zpráv. Potěšilo mě, že zájem přesto měli.“ Klíč k úspěchu je podle ní zřejmý: „Jádrem dobrého příběhu je, že se ztotožníte s hrdinou, který může být kladný i záporný.“

Chválí i herce. „Matěj Hádek byl určitě dobrou volbou. My při výběru herců úzce spolupracujeme s režisérem. Snažíme se najít společnou cestu.“ Ta je ale trnitá. Lidi mají na jednu stranu rádi hvězdy, těch ale u nás není nekonečné množství. Obsadit film neznámými herci je na druhou stranu riziko.

Krimi, krimi, krimi

Tereza Polachová

Silných příběhů je ale málo. A kriminálky táhnou. „Já jsem tím unavená. Bylo by parádní podívat se na něco jiného. Třeba na komedii nebo rodinný seriál,“ říká s povzdechem Tereza Polachová s tím, že boj o diváka zuří a všichni hledají způsob, jak ho získat a zaujmout.

Co by ona sama chtěla vidět v televizi? Jak vidí její budoucnost? Více uslyšíte v Archivu pořadů.