Známe vás a víme, co potřebujete, přesvědčí vás personalizovaná videa. Brněnský start-up rozvíjí obchody budoucnosti

15. duben 2019

Díky personalizovaným videím brněnského start-upu MotionLab můžou obchody nebo banky místo jednoho univerzálního reklamního videa vyrobit obsah pro každého svého klienta na míru.

Chceme se vrátit ke staré strategii, kdy vzniká mezi zákazníkem a prodejcem osobní vztah,“ vysvětluje mi cíle MotionLabu jeho spoluzakladatel Radek Pšurný.

Nový český projekt chce změnit systém balení zboží. Uspěl i v soutěži EON Energy Globe

Mobilní aplikace a chytrý systém vážení a skladování by mohl revolučním způsobem proměnit nakupování v supermarketech.

Do letošního ročníku soutěže EON Energy Globe se přihlásilo 220 projektů, které šetří přírodu a energie. Experti z nich vybrali ty nejlepší, mezi nimi i tuzemský projekt MIWA, systém pro moderní bezobalové nakupování.

S nástupem technologií se tohle úplně vytrácí a už nemáte žádný kontakt nejen s e-shopem, ale ani se svojí bankou. Snažíme se to nahradit personalizovaným videem, které umožňuje mluvit se zákazníkem z očí do očí jeden na jednoho.“

Prodavač na displeji

Reportéra Vojtěcha Kovala proto zajímá, jak tento princip funguje ve video obsahu jako takovém. „Ve videu umíme měnit jméno, obrázky, mapovou lokaci i zvukovou stopu tak, aby dotyčný na videu skutečně oslovoval zákazníka jménem,“ odpovídá další ze zakladatelů Jan Sekerka.

Aby mohli v MotionLabu videa takto personalizovat, využívají data, která si o svých zákaznících ukládají. Kromě obchodů můžou takovou službu využít třeba i banky pro komunikaci se svými klienty.

Když mi banka v televizní reklamě řekne, že u ní můžu investovat, vůbec netuším, co to pro mě znamená. Prostřednictvím personalizovaného videa mi může říct: Radku, máš na účtě tisíc korun, takže investovat začít nemůžeš, ale můžeš si aspoň založit spořicí konto,“ popisuje na příkladu Radek Pšurný.

Obchod budoucnosti

Typickým klientem MotionLabu jsou digitální agentury, které budou jeho personalizovaná videa nabízet vlastním zákazníkům. Video obsah by mohl najít využití i v takzvaném obchodě budoucnosti.

Virtuální realita je budoucnost e-shopů, věří vývojáři. Kdy si ve VR shopu koupíme první tričko nebo třeba auto?

Masivnímu rozvoji virtuálních obchodů zatím brání především pořizovací cena brýlí a dostatečně výkonného počítače na straně zákazníků

E-shopům se v Česku daří. Zákazníci na nich oceňují hlavně to, že kvůli nákupu zboží nemusí opustit svůj domov nebo kancelář. A co teprve kdyby si mohli zboží na internetu nejen koupit, ale i vyzkoušet ve virtuální realitě?

Činnost se vlastně částečně robotizuje tím, že prostřednictvím videa nahrazujete lidskou sílu. Může fungovat třeba formou samoobslužného koutku, kde si tímto způsobem vyberete například spotřebitelský úvěr. Anebo s vámi bude jednat obrazovka na základě předchozích transakcí,“ vysvětluje Nikola Pleska ze společnosti Microsoft.

Jde o koncept obchodu budoucnosti, který využívá technologii rozpoznávání obličejů a detekci věku. Systém vás zařadí do určité segmentové skupiny a podle ní doporučí konkrétní produkty.

Víme, co vás přesvědčí

Úkolem MotionLabu je připravit obsah, a to zajímavou formou, aby zákazníka zaujal. Pracuje přitom s daty, která jim o svých klientech jeho partneři poskytnou. A čím více dat o daném člověku získají, tím více na něj můžou video zacílit.

Tento týden firma Motion Lab vyhrála regionální kolo soutěže Startup World Cup zemí Višegrádské čtyřky a bude Česko zastupovat na celosvětovém finále v květnu v americkém San Francisku.

Když víme, že jste třeba třicetiletý manažer, který často cestuje, protože jste přišel v obleku, dokážeme změnit argumenty, proč si danou věc pořídit – například vás přesvědčíme, že u tohoto počítače je dlouhá výdrž baterie,“ přibližuje Jan Sekerka.

Když přijde 15letá dívka, budeme zmiňovat radši výhody přední kamery, protože si bude chtít často volat s babičkou, a proto to pro ni bude pádnější argument.“

autoři: Vojtěch Koval , and
Spustit audio

Související