Z letiště do Kladna vlakem snad v roce 2028, jasný je tvůrce projektu

1. březen 2021

Správa železnic v pondělí oznámila, že vybrala tvůrce projektu pro přípravu železniční trati mezi pražským letištěm a Kladnem. Za 27,3 milionu korun ho zpracuje společnost tvořená firmami SAGASTA, AFRY CZ a AF-Infrastructure AB. Na starosti budou mít zpracování záměru projektu a dokumentace pro stavební řízení. Samotná stavba úseku by měla začít v roce 2023 a skončit v roce 2025. Po celé trati mezi Prahou a Kladnem by se mělo jezdit od roku 2028.

Železnice s délkou čtyř kilometrů by měla propojit Letiště Václava Havla s Jenčí a Kladnem. Letiště by tak mělo získat přímé napojení na největší město Středočeského kraje. Správa přípravné práce koordinuje společně s letištěm, tak aby trať navazovala i na rozvojové projekty letiště.

Prioritou ovšem pro Správu železnic zůstává spojení letiště se stanicí Praha Ruzyně, odkud budou vlaky pokračovat do centra Prahy. Součástí této části železnice bude i dopravní terminál Dlouhá Míle.

Ten umožní propojení vlakové, autobusové a také tramvajové dopravy, navíc na něm budou parkovací místa pro 2000 automobilů.

Modernizace trati Praha - Kladno s připojením pražského letiště je rozdělena na osm úseků. V současnosti je z nich dokončený jediný Negrelliho viadukt. U několika dalších úseků připravuje správa tendry na zhotovitele staveb.

Jako první by měla letos v listopadu začít rekonstrukce trati z Kladna do Kladna-Ostrovce. Celá trať by podle odhadů měla stát kolem 40 miliard korun.

Spustit audio