Veronika Ruppert
Moderuji pořady Modeschau, Rozhovor Veroniky Ruppert a proudové vysílání.
Jsem ročník:
1980
Na Radiu Wave zastávám práci?
Potkáte mě v proudovém vysílání On Air, v módním magazínu Modeschau a ve večerním Rozhovoru, ve kterém se střídáme s Martinem Minhou.
Letos také natáčím dokumentární podcast Svatebky, který formou časosběru zachycuje podobu a význam mileniálských svatebních šatů. Je to krásná a zajímavá práce a doufám, že výsledek bude pro posluchače stát za to. Podcastová série by měla být hotová na podzim 2019.
Co kromě toho podnikám?
Vedle práce pro RW občas píšu o módě pro další média, třeba pro Forbes.cz. Věnuju se art direkci a stylingu módních editorialů a kampaní, dohaduju se o české módě v porotách (Akademie designu České republiky, Diploma selection na Designbloku). Posledních pět let dělám pod hlavičkou Modeschau ve spolupráci se sdružením Elpida různé mezigenerační akce, módní workshopy, přehlídky nebo výstavy. Společně s fotografkou Bet Orten jako kreativní team #ortenruppert vytváříme fashion editorialy, kampaně, výstavy nebo magazíny. Letos budeme chystat už pátou kampaň a výstavu pro neziskovku Elpida. K našim nejnovějším projektům patří velkoformátový magazín Nadotek pro neziskovku Debra, která pomáhá lidem s nemocí motýlích křídel a jejich blízkým. Pravidelně také spolupracujeme na editorialu Fashion talent pro magazín Blue Paper. Čtvrtým rokem se podílím na přípravách a realizaci jarní módní konference Business Forward Forum na pražském týdnu módy Mercedes-Benz Prague Fashion Week.
Předtím jsem stihla?
Vystudovat ekologii na střední, publicistiku na vyšší a sociální a kulturní antropologii na vysoké, pracovat v ČRo 6 a v jednom komerčním rádiu. Naučila jsem se dobře anglicky a jakž takž italsky, rusky a německy.
Organizovala jsem večery komentovaných projekcí a diskusí Shape & Vision (2012 –2014). Šlo mi o hledání paralel a vzájemný dialog mezi českými módními designéry a architekty. Teď se k tomu vracím z jiné strany, prostřednictvím večerů Wave CAMP, na kterých se prezentují projekty z oblastí architektury, urbanismu, módního designu a umění. Nejbližší bude 6. února v CAMP v Praze a tématem bude proměna vyloučených a opuštěných lokalit uměním.
Dva roky jsem věnovala projektu Local Icons (2014–2016), který měl přispět k tomu, aby se více vědělo o lokálním módním průmyslu. Šlo nám o propojování tradičních českých továren s mladými designéry.
Co se týče hudby, někdy v začátcích Radia Wave jsem s Lazy Eye zakládala DJ platformu Poxxoxo, se kterou jsme vedle lo-fi večírků dělali i roller disco parties v MeetFactory. Dělala jsem také prvních jedenáct dílů klubovky Medicine s Vutru, která v ní od roku 2016 dál úspěšně pokračuje sama.
2016 – 2017 jsem prostřednictvím své klubovky Levitate v české premiéře představila hudebnice jako Waterhouse, Bad Gyal nebo Idu Dillan.
2017 – 2018 jsem žila mezi Chicagem a Prahou, od letoška jsem zase načas zpět v Česku.
Nejraději poslouchám?
V noci ticho, v přírodě přírodu, v dopravních prostředcích a při sportu hudbu a podcasty. Ve volném čase přátele a rodinu.
Top koncerty z posledních let?
Za rok 2018 Dena v MeetFactory v Praze a Youth Code, Zola Jesus, Xiu Xiu, Advance Base nebo Los Campesinos v Chicagu.
Mé nejoblíbenější filmy?
Ty, které těží z minima maximum. Mám ráda českou a italskou novou vlnu, Fassbindera, Kaurismäkiho.
Jestli čtu, tak většinou?
Vleže o módě, umění a životě.
Když mám volný čas, tak ho trávím?
V podstatě vždycky trochu pracuju. Jako v tom vtipu ze socíku, kde je pán u psychiatra na vyšetření s tím, že ho práce baví.
K jídlu a pití si nejraději dopřávám?
Kvalitní, jednoduché a čisté věci. Vegan jídlo a dobrá pivečka.
Všechny články
-
Svoje oblečení si šiju sama: do kurzů šití se chodí uklidnit a odreagovat čím dál víc lidí
Zatímco o středoškolské studium krejčoviny je velmi malý zájem, čím dál tím víc lidí kolem dvaceti až třiceti let se učí šít v kurzech. Nemají přitom ambice stát se...
-
Fonty jako sochy na náměstí. Superior Type chtějí dostat písmo do veřejného prostoru
„Superior Objects je náš typografický nadprojekt, nikdo jiný tu nic podobného nedělá,“ říkají designéři Vojta Říha a Matěj Polách.
-
Jako lidstvo si pod sebou podřezáváme větev, říká profesorka UMPRUM Liběna Rochová
Jako lidstvo si pod sebou podřezáváme větev, říká v Rozhovoru s Veronikou Ruppert Liběna Rochová.
-
Šílený hedvábník: vášnivý lyžař, který spojil textil s uměním
Zika Ascher byl známý obchodník s luxusními látkami, ale také úspěšný závodní lyžař. Reprezentoval Československo na zahraničních závodech v alpské kombinaci a v roce...
-
Ve studiu Radia Wave jsme uspořádali workshop pletení
Do studia dorazila absolventka UMPRUM Simona Poustková se zkušenými pletařkami z projektu Ponožky od babičky.
-
Tata Bojs slaví třicítku: Pořád hledáme hrany a výzvy
Příběh Tata Bojs začal už na základce. Kapela, která vznikla v poslední třídě základní školy, aktuálně shrnuje 30 let fungování velkou výstavou v galerii DOX.
-
Zakladatel DOXu Leoš Válka: Dobré umění vás zmrazí, smete a vykopne do jiného světa
V osmadvaceti utekl s partou horolezců do Austrálie a přes výškové práce rozjel úspěšnou stavební firmu. Po převratu se na radu jasnovidce vrátil do Česka a rozjel...
-
Tkaní je jako zenová meditace: designéři se vrací za staré stavy a zpomalují
Na bohatou lokální historii tkaní textilu, koberců a gobelínů začíná navazovat mladá designérská generace. Daniela Danielis tká na stavu po Antonínu Kybalovi.
-
Obřad na střeše a hostina bez fronty na raut: mileniálské svatební trendy
Jak ke svatbám přistupují lidé narození v osmdesátých a devadesátých letech? Podle průzkumů se vdávají později a méně často. Do obřadů a oslav zato investují víc peněz a...
-
Rozhovor s Janem Cinou: Tolerance neznamená, že je vám něco jedno
Jan Cina je jeden z nejúspěšnějších českých herců mileniálské generace. Z českého rybníčku celebrit se vymyká spontánností a odvahou dělat věci po svém.
Stránky
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- …
- následující ›
- poslední »