Režisér Konstantin Sergejevič Stanislavskij. Sláva jeho inscenací překročila hranice Ruska
Když se řekne ruské divadlo, bude patrně jedním z jmen, které vás napadnou mezi prvními, Konstantin Sergejevič Stanislavský. Další Příběhy z kalendáře můžete poslouchat online na webu Dvojky a v aplikaci mujRozhlas.
Osobnost slavného herce a režiséra je spojovaná především s moskevským divadlem MCHAT. Řeč bude samozřejmě o jeho slavné metodě herecké práce, ale i o jejím vzniku.
Nejdřív cirkus, pak divadlo
Metoda vznikala a vyvíjela se doslova celý Stanislavského život. Budeme jej tedy sledovat od samotných počátků, kdy malý Kosťa hrál nejprve cirkus a pak divadlo doma příbuzným, až po velkolepé Čechovovské inscenace, jejichž sláva překročila hranice rodného Ruska.
Hrdinou dalších příběhů z kalendáře bude spisovatel, v jehož knize vystupuje dětský hrdina Mauglí.
V Příbězích z kalendáře si každý všední den po 17. hodině připomínáme osobnosti, objevy a události v důležitých, ale i málo známých nebo zábavných souvislostech.
Jak můžete poslouchat? Živě, zpětně na mobilu i z počítače
Živě v rádiu na Dvojce, od pondělí do pátku po poledních zprávách. Příběhy z kalendáře můžete poslouchat i zpětně na internetu, všechny díly jsou jako podcast ke stažení. Podcast najdete na webu Dvojky nebo na audioportálu mujRozhlas, který si můžete nainstalovat i jako aplikaci.
Související
-
Petra Hanušková: Stanislavskij a jeho metody
Dramatizované dějiny divadla o svérázných, ale významných metodách ruského divadelníka.
-
Anton Pavlovič Čechov. Své povídky musel krátit, aby se vešly do časopisů
Anton Pavlovič Čechov, velikán, který neměl rád velikášské řeči. Zemřel mladý, ale za svůj život stihl napsat slavná dramata a spousty povídek. Napsal Filip Jan Zvolský.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Lidský faktor jsem znal jako knížku, ale teprve s rozhlasovým zpracováním jsem ho dokonale pochopil...
Robert Tamchyna, redaktor a moderátor Českého rozhlasu Dvojka


Lidský faktor
Točili jsme zajímavý příběh. Osoby, které jsme hráli, se ocitaly ve vypjatých životních situacích, vzrušující práce pro herce a režiséra. Během dalšího měsíce jsme Jiří a já odehrané repliky svých rolí žili. Fantasmagorické situace posledního dílu příběhu se staly naší konkrétní každodenností. V srpnu Jiří Adamíra zemřel. Lidský faktor byla naše poslední společná práce.“ Hana Maciuchová