Řekl jsem Vorlíčkovi, že když nebude dělat hudbu Hádl, nebude film, dupl si scenárista Vodníků

17. červenec 2020
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Petr Markov

Trilogie Slunce, seno... nebo snímek Jak utopit doktora Mráčka aneb Konec vodníků v Čechách. „Vždycky jsem chtěl, aby publikum mělo rádo moje věci,“ ujišťuje Petr Markov.

Sbírat ceny je jedna věc, ale jestli se vaše věci udrží, druhá. Nikdy jsme já ani moji kolegové nedostali žádnou cenu, ale mě nejvíc těší, že to vzali diváci.“

To, že jako scenárista zůstává v pozadí zájmu, ho pochopitelně mrzí. „Myslím, že to štve každýho scenáristu. Přitom slavný francouzský režisér René Clair kdysi řekl: Scénář je hotov, film je hotov.“

Stát si za svým

Na svém kontě má Petr Markov i bezmála 400 písňových textů a se skladatelem Vítězslavem Hádlem ho pojí dlouholeté přátelství. Chodili spolu už do základní školy.

Když se začali točit Vodníci, byl Hádl prakticky neznámým autorem. „Když přišel film Jak utopit doktora Mráčka, tak Vašek Vorlíček chtěl Karla Svobodu. A já jsem řekl: Ne! Bude to dělat Hádl, nebo se nebude dělat film.“

Může za to vtip

Jak se Petru Markovi v hlavě zrodil nápad na dnes tak populární snímek? „Otevřel jsem časopis Dikobraz a tam byl vtip, jak novomanžel nese novomanželku, mořskou pannu, do vany. A mě napadlo, že mezi námi žijí vodníci, ale nemůžou to říct, aby je nezavřeli do blázince.“

Napsal šest verzí scénáře. Na Barrandově se to líbilo a snímek přidělili režiséru Vorlíčkovi. „Ten si k tomu pak přibral kamaráda a scénáristu Miloše Macourka, takže jsme to dělali ve třech.“

Jak vznikl nápad na mouku s ušima? Kdo stál za filmovými triky? Na čem teď pracuje? Je na něco opravdu pyšný?

autoři: Aleš Cibulka , eh
Spustit audio

Související