Primabalerína Tereza Podařilová je už 10 let svému muži neutuchající múzou

20. květen 2013

Umělec, který vládne štětcem a žena, která dovede svým tancem vyvolat úžas na tvářích diváků. Primabalerína Národního divadla Tereza Podařilová a výtvarník Jan Kunovský tvoří téměř snový pár, který se vzájemně harmonicky doplňuje a přesahuje hned do několika uměleckých rovin.

Mezinárodní úspěch

Na kontě T. Podařilové najdeme celkem tři Ceny Thálie. V roce 1997 získala ocenění za roli v inscenaci Carmen španělského choreografa Cayetana Sota, dále za Zkrocení zlé ženy v roce 2003, a také za roli Taťány ve hře Oněgin, inspirovanou veršovaným románem Alexandra Puškina.

Za poslední jmenované představení obdržela dokonce cenu mezinárodní, a to přímo z rukou potomka věhlasného ruského spisovatele: „Byla to cena Pushkin Legacy Award pro rok 2003. Mě to opravdu zaskočilo, protože to bylo hodně nečekané a já ani netušila, že něco takového existuje. Celkově to na mě udělalo hluboký dojem.“

Ruská škola baletu je prý T. Podařilové blízká a považuje ji za naprostý základ a jednu z celosvětově nejlepších. Primabalerína ukončila studia na Taneční konzervatoři v Praze v roce 1990 a ihned poté nastoupila do angažmá v Národním divadle.

Tereza Podařilová

Pohyb na malířově plátně

Výtvarník Jan Kunosvký se netají tím, že jeho partnerka je mu nekonečnou inspirací. Společně s T. Podařilovou totiž pořádají unikátní performance, které se zaměřují na pohybové divadlo. Partnerskou dvojici tak můžeme vidět společně vystupovat na netradičních místech, jako např. v Kostele sv. Jakuba v Táboře nebo na externích balkonech ND.

Výtvarné podání J. Kunovského je, podle slov moderátorky Daniely Brůhové, velmi barevné a na první pohled plné energie a pohybu: „Mě opravdu inspiruje především má partnerka a ani se tím netajím. Má neskutečné charisma a právě energie z ní přímo sálá. Podařilo se mi dokonce prokouknout základy baletu a jsem za to rád. Je to velmi zajímavé.“

Zdá se být až neuvěřitelné, že T. Podařilová je malířovi stále múzou, a to po dlouhé desetiletí. J. Kunovský se prý vždy snaží zachytit především její niterní vyjádření, které předává divákům.


Více si poslechněte v audiozáznamu na začátku článku…

autor: Jan Sklenář
Spustit audio