Přes chrámový bigbít jsem se dostal ke všemu, vzpomíná muzikálový zpěvák Tomáš Trapl

29. listopad 2024

Zpívá muzikál, i když studoval operu. „Používám ji dodnes v kostele. Kromě toho se operní technika hodí pokaždé, když je člověk indisponovaný,“ pochvaluje si. Co se snaží vysvětlit studujícím? V čem byl pro něj Semafor důležitý? Proč má hezkou vzpomínku na Jiřinu Jiráskovou? A proč by měli lidé jít na muzikál Tajemství do Divadla Kalich?

Chlebíček zpěváka je občas tvrdý. „My někdy zpíváme nejen, když se nám chce a máme ze zpěvu radost. Někdy také proto, že musíme. To je to řemeslo. A publikum nesmí nic poznat. Učili mě, že v 90 % případů budu zpívat indisponovaný nebo když budu mít špatnou náladu. Takže opera je v tomto směru nedoceněná,“ domnívá se zpěvák a pedagog.

Zatímco na konzervatoři zpíval operu, jeho otec vedl chrámový sbor. Protože hrál na kytaru, založil s kamarády skupinu, se kterou zpívali na kůru. „Přes chrámový bigbít jsem se tak dostal ke všemu. Seděl jsem na několika židlích. Pak jsem si ale řekl, že to nechci a začal dělat muzikál,“ vzpomíná Tomáš Trapl v Blízkých setkáních.

autoři: Tereza Kostková , eh
Spustit audio

Související

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!

Jan Rosák, moderátor

slovo_nad_zlato.jpg

Slovo nad zlato

Koupit

Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.