Přes chrámový bigbít jsem se dostal ke všemu, vzpomíná muzikálový zpěvák Tomáš Trapl

29. listopad 2024

Zpívá muzikál, i když studoval operu. „Používám ji dodnes v kostele. Kromě toho se operní technika hodí pokaždé, když je člověk indisponovaný,“ pochvaluje si. Co se snaží vysvětlit studujícím? V čem byl pro něj Semafor důležitý? Proč má hezkou vzpomínku na Jiřinu Jiráskovou? A proč by měli lidé jít na muzikál Tajemství do Divadla Kalich?

Chlebíček zpěváka je občas tvrdý. „My někdy zpíváme nejen, když se nám chce a máme ze zpěvu radost. Někdy také proto, že musíme. To je to řemeslo. A publikum nesmí nic poznat. Učili mě, že v 90 % případů budu zpívat indisponovaný nebo když budu mít špatnou náladu. Takže opera je v tomto směru nedoceněná,“ domnívá se zpěvák a pedagog.

Zatímco na konzervatoři zpíval operu, jeho otec vedl chrámový sbor. Protože hrál na kytaru, založil s kamarády skupinu, se kterou zpívali na kůru. „Přes chrámový bigbít jsem se tak dostal ke všemu. Seděl jsem na několika židlích. Pak jsem si ale řekl, že to nechci a začal dělat muzikál,“ vzpomíná Tomáš Trapl v Blízkých setkáních.

autoři: Tereza Kostková , eh
Spustit audio

    Související

    Nejposlouchanější

    Více z pořadu

    E-shop Českého rozhlasu

    Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.

    Václav Žmolík, moderátor

    ze_světa_lesních_samot.jpg

    Zmizelá osada

    Koupit

    Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.