Povodně. Prahu trápily pravidelně a na čas měnily podobu města
Během husitských válek strhla velká povodeň v Praze pět pilířů Karlova mostu a zaplavila část města tak, že se po něm dalo projíždět na loďkách. Povodně trápily Prahu pravidelně a ty obzvláště silné na čas měnily podobu města. Ty poslední z roku 2002 máme ještě v živé paměti. Jak se Praha vypořádávala s rozlitou Vltavou v minulosti? A jak se Pražané postarali o poškozený Karlův most? Poslechněte si, jakým další záplavám Praha ve své minulosti čelila.
Související
-
První koňské dostihy v Praze. Závodiště měla smůlu na vodu
První moderní koňské dostihy se v Praze jely 12. dubna 1835. Trať v Královské oboře měřila jednu anglickou míli. Stálé útočiště nalezl jezdecký sport ve Velké Chuchli.
-
Vlaková neštěstí. První nehoda ve Vranovicích se obešla bez zranění
Jízda vlakem je pohodlná a bezpečná. I na kolejích se však stávají nehody. 7. července 1839 došlo ve Vranovicích k první železniční nehodě na našem území.
-
Expedice do světa bouřek, tornád a jejich lovců
Od ničivého tornáda na Moravě uplynul rok. Co nového víme o bouřkách? Dokážeme je předpovídat? A jak se liší odhady meteorologů od pradávných intuitivních předpovědí laiků?
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka