Potřebujete posílit imunitu? Pijte ocet, jezte kvasnice

ocet
ocet

Stejně tak vám pomůžou mléčné výrobky s živými mikroorganismy. Kvasniční odpad je zase dobrý pro doplnění vitamínu B.

„Člověk má v těle prakticky stejný počet buněk, jako je mikroorganismů kolem nás nebo s námi,“ říká Kateřina Demnerová z Ústavu biochemie a mikrobiologie VŠCHT Praha. Které jsou ty pro člověka prospěšné? „Hlavně probiotika, bakterie mléčného kvašení rodu laktobacilus.“

Imunitu posílí i ocet!

Vhodné jsou třeba jako doplněk antibiotické léčby. Antibiotika totiž zabíjejí jak škodlivé mikroorganismy, tak i ty prospěšné, které potřebujete. Pokud potřebujete posílit imunitu, konzumujte mléčné výrobky s živými organismy a ocet vyrobený z etanolu za pomocí bakterií.

Vynechat byste neměli ani kvasinky používané při výrobě piva (saccharomyces cerevisiae) nebo další kmeny vyšlechtěné pro víno. Dokonce i „odpad“, tj. kvasničná biomasa, je dobrý pro doplnění vitamínu B. „Takže, komu chybí béčko, měl by jako doplněk stravy jíst sušené kvasnice nebo kvasinky.“

sýr

Pozor na grilované kuřecí

Kterým bakteriím byste se naopak měli vyhnout? „Určitě salmonele (skupině bakterií Enterobacteriaceae) a listerii mogocitogenes. Tyhle dvě jsou opravdu nebezpečné.“ Výrazné problémy se zažíváním vám způsobí i campylobacter v nedostatečně tepelně opracovaném kuřecím mase při grilování.