Posluchači hodnotili vysílání Dvojky Českého rozhlasu

8. březen 2011

Milé posluchačky, milí posluchači,

jak již bylo dříve i na těchto webových stránkách anoncováno, v posledním únorovém týdnu, tj. tři týdny po spuštění změn ve vysílání Dvojky Českého rozhlasu, se uskutečnila první vlna výzkumu spokojenosti posluchačů stanice a jejich reakce na změnu programu. Výzkum pro Český rozhlas realizovala agentura Median. Drtivou většinu respondentů tvořili posluchači, kteří stanici poslouchají denně nebo skoro denně, pro dvě třetiny dotazovaných respondentů je Dvojka jejich nejposlouchanější stanice, tzn. většina dotázaných má silný vztah k programu. V reakci na probíhající internetovou diskusi některých našich posluchačů jsme slíbili, že výsledky výzkumu zveřejníme. Nyní tak přinášíme shrnutí jeho hlavních zjištění.

Slibným signálem je hodnocení posledního poslechu stanice. 96 % dotázaných se vyslovilo, že se jim vysílání líbilo, pouze čtyři procenta uvedla opak. Jako „pohodovější“ než dříve vnímá program stanice 87 % respondentů, záporně odpovědělo 11 %. Devadesáti procentům posluchačů změny ve vysílání buď zcela vyhovují, nebo vyhovují zčásti. Mezi změnami, které posluchači jmenovali sami, se nejčastěji objevují časové posuny programu (23 %), hudba (13 %) a moderátoři (11 %). Změnu názvu stanice, ke které se intenzivně a spíše záporně v internetové diskusi vyjadřují někteří posluchači, pak ve výzkumu uvedla pouze 3 % dotázaných. Jedenáct procent pravidelných denních posluchačů uvedlo, že stanici bude poslouchat více než dosud a 86 % ji bude poslouchat tak jako dosud. Pouze 3 % stávajících posluchačů uvedla, že budou poslouchat méně.

S ohledem na výše uvedené údaje lze reakci posluchačů celkově hodnotit jako pozitivní. Spokojenost s programem byla v průzkumu detailně hodnocena z hlediska obsahových a stavebních prvků programu. Velmi intenzivně však i nadále sledujeme na těchto stránkách probíhající diskusi části našich posluchačů a všechny náměty, připomínky a komentáře, pozitivní i negativní, pečlivě studujeme. Jak výsledky uvedeného výzkumu, tak i ohlasy na webu diskutujících našich posluchačů jsou pro nás velmi důležitou a cennou zpětnou vazbou, kterou při hodnocení vysílání a při další práci s programovým schématem budeme zcela určitě reflektovat. Další dvě vlny průzkumu se uskuteční v průběhu března a na přelomu března a dubna a i s jejich výsledky posluchače Dvojky Českého rozhlasu a návštěvníky těchto webových stránek stanice seznámíme.

Děkujeme Vám, že zachováváte přízeň Dvojce Českého rozhlasu a přejeme Vám klidný a pohodový den.


René Zavoral,
ředitel Odboru komunikace a vnějších vztahů Českého rozhlasu

Spustit audio

E-shop Českého rozhlasu

Tohle není povídání na dobrou noc, k zamyšlení určitě.

Jan Pokorný, ředitel Zpravodajství Českého rozhlasu a moderátor

tata.jpg

Tata a jeho syn

Koupit

Autorské povídky známého divadelníka a spisovatele A. G. v jeho vlastním podání. Tata a jeho syn je sbírkou úsměvných příběhů na motivy skutečných událostí, ovšem ve skutečných kulisách a především ve skutečné době.