Polovina z nás se podle průzkumu v tropických dnech myje stejně často jako v zimě
Je u nás při mytí znát rozdíl mezi létem a zimou? A čemu Češi dávají přednost: sprchování, nebo koupání ve vaně?
Platí stále, že o sebe dbají více ženy než muži, nebo je to jen utkvělá představa, která už dávno neplatí? Společnost Henkel zjišťovala, co je nového v českých koupelnách.
Bezmála polovina Čechů se v létě myje stejně často jako v zimě
Každý pátý Čech se v nejteplejším období roku dokonce myje pouze obden, či ještě méně. Zároveň však už neplatí, že muži osobní hygienu výrazně zanedbávají. To jsou některá zjištění průzkumu o současných hygienických návycích Čechů, který si nechala zpracovat společnost Henkel ČR u agentury Ipsos Tambor. Češi čelí tropickým teplotám, ale velká část obyvatel na to v oblasti tělové péče nereaguje. „Celkem 43 procent lidí nemění své návyky spolu s příchodem letního počasí,“ prozrazuje výsledky průzkumu Radka Šimánková, marketingová manažerka divize Kosmetiky ve společnosti Henkel ČR.
Alarmující je, že téměř pětina obyvatel si sprchu, či koupel dopřává méně než jednou denně. Celkem 64 procent dotazovaných se myje jednou denně. Průzkum také odhalil, že 19 % populace se hygienické péči o své tělo věnuje o víkendu častěji než v jiné dny.
Češi na sobě nešetří ani v krizi
Nejnovější šetření také ukázalo, že péče o tělo je záležitostí hygienických návyků a ekonomická situace na ni nemá vliv. V době silného tlaku na rodinné výdaje Češi naopak na péči o své tělo nešetří. Celkem 91% respondentů prozradilo, že za sprchové gely, mýdla a další přípravky na mytí utrácí stejně nebo více než před třemi lety. Třetina z nich dokonce své výdaje zvýšila. „Češi nezapomínají na nákup kosmetiky ani v době finanční krize. Přizpůsobili však výběr svého nákupu a mnohem častěji preferují zboží nabízené v akcích nebo hledají nové benefity,“ říká Radka Šimánková. Její slova potvrzují i další průzkumy: „I z našeho dlouhodobého sledování postojů ke krizi a jejího vlivu na spotřebitelské chování vyplývá, že drogistické zboží patří do jedné z mála kategorií, kde zákazníci i přes vysokou míru spotřebitelského pesimismu téměř neomezují své výdaje,“ doplňuje Tomáš Macků PR&Communication Director Ipsos Tambor.
Sprcha nebo vana?
Češi si též zamilovali sprchování. To před vanou plnou vody upřednostňuje 70% Čechů. Mezi hlavní výhody řadí především to, že je to rychlejší (45%) a pohodlnější (20%) než koupel. Téměř 15% respondentů však prozradilo, že tímto způsobem také šetří výdaje za vodu.
Muži se v péči o tělo vyrovnávají ženám
Panuje obecné povědomí, že ženy o sebe více dbají. Průzkum však ukázal, že v České republice nejsou mezi pohlavími zásadní rozdíly v chování a že muži se v posledních letech snaží dohánět, co dlouhou dobu zanedbávali. Přibližně stejný počet žen i mužů (66%, respektive 63%) se totiž osobní hygieně věnuje stejně, tj. jednou denně. I přesto však mají muži stále co napravovat. Zatímco dalších 23% žen se sprchuje, či koupe vícekrát denně, tak stejný počet mužů se stále myje jen párkrát do týdne. „Výsledky odpovídají povědomí, že ženy sice o sebe pečují stále častěji a lépe, ale muži svému tělu v posledních letech věnují stále více pozornosti. To potvrzuje i rostoucí segment kosmetických produktů pro muže,“ prozrazuje Šimánková.
Pražané se myjí častěji a mladí si ve sprše zpívají
Z průzkumu vyplynul také zajímavý rozdíl mezi Prahou a zbytkem republiky. Obyvatelé hlavního města se myjí častěji; dvakrát a vícekrát denně se umývá třetina z nich, zatímco u ostatních obyvatel je to pouze necelá pětina. V průzkumu byl zároveň zbořen jeden mýtus. Ve sprše si zpívá pouze každý pátý Čech a bezmála 80% obyvatel si tak svými pěveckými dovednostmi péči o tělo nezpestřuje. Nejčastěji si zpívají mladí lidé do 24 let. Mezi nimi je téměř jedna třetina zpívajících.
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.