Podle Richarda Hindlse by matematika měla mít v osnovách pevnější místo

3. září 2013

O začátku nového školního roku, postavení matematiky v osnovách a demografickém vývoji jsme hovořili s rektorem VŠE v Praze Richardem Hindlsem. Ptala se moderátorka Zita Senková.

Začal nový školní rok a do lavic zamířil více než milión žáků základních a středních škol. Co čeká české školství v příštích měsících? „Demografická křivka je velmi podmiňující pro vývoj školství. Vysoké školy se dostávají v letech 2013, 2014 a 2015 na nejnižší bod poptávky, protože teď přicházejí ty nejslabší ročníky. Naopak se začala posilovat vlna dětí do základních škol, střední školy se vyprazdňují a nás to postihne v nebližším termínu. Už nás to postihlo, i když úbytek studentů na Vysoké škole ekonomické není tak markantní. Ale asi jsou obory, kde to tak je.“

Chyby v matematice
Nový školní rok přináší změny i v osnovách. Žáci na základních školách se např. začnou dříve učit zlomky. Je to dobře? „Já nebudu ten, který bude říkat, že učení se matematice je něco špatného. Spíše naopak. Myslím, že matematika by měla mít pevnější místo, než tomu bylo v posledních deseti letech, i když se musí pečlivě diferencovat. Myslím na druhou stranu, že v technických disciplínách či ekonomii jsme udělali nějakou chybu, včetně postavení matematiky u maturit. To se nám může i vymstít.“


"Jak to vidí" vysíláme od pondělí do pátku vždy v čase od 8:30 do 9:00 hodiny. Přepis pořadu najdete na našich stránkách následující den, zvukový záznam do hodiny po odvysílání.

autor: Richard Hindls
Spustit audio