Podle Dany Bérové je dobrý nápad cestou k úspěchu, ale sám o sobě nestačí

9. říjen 2013

Hostem Stanislavy Lekešové byla v dopoledním magazínu první žena, která se stala českou ministryní informatiky.

Byla také redaktorkou České televize a na postu programové ředitelky řídila regionální televizní stanice TV3.
Má společnost, která k nám dováží zboží z Indie a Nepálu a určitě ji znáte z televizního pořadu Den D, kde vystupovala jako úspěšná investorka, kterou se soutěžící snaží přesvědčit, aby investovala právě do jeho nápadu.

Odvážnému štěstí přeje

Specialistka na IT technologie, konzultantka, podnikatelka a svého času také ministraně informatiky Dana Bérová se považuje za odvážnou ženu. Má za sebou velmi rozmanitou kariéru a jak sama říká: „Když člověk něco příliš plánuje, tak to většinou nevyjde a já to, co jsem dělala v minulosti, jsem příliš neplánovala. Proto se snažím neplánovat ani do budoucnosti.“ Často se pouští do komplikovaných životních rozhodnutí, ale zatím jí prý vše vychází.

Nejen dobrý nápad je klíčem k úspěchu

Začala podnikat už na vysoké škole. Založila firmu, vydělala peníze a investovala do nemovitostí. Zdá se to být snadné, ale je to tak doopravdy? „V 90. letech to bylo možná o něco jednodušší, než to je dnes. Tehdy jsme o podnikání příliš nevěděli a brali jsme to jako velké dobrodružství. Na druhou stranu už jsme si i tenkrát museli půjčit peníze a ty pak vrátit, takže to také bylo poměrně velké riziko.“ Kde se tedy D. Bérová cítila lépe? V roli podnikatelky nebo ve veřejné správě? „Pro mě bylo určitě snazší podnikání, a to především proto, že veškeré rozhodování byla na mě a lidé museli respektovat má rozhodnutí. Na druhou stranu v politice se občas daří ovlivňovat svět kolem vás a je to zcela jiný princip jednání s lidmi, což je velmi zajímavé.“ Pokud bychom tedy chtěli začít podnikat je nedůležitější mít pochopitelně dobrý nápad a umět najít tu správnou díru na trhu, kterou se vyplatí zaplnit. Ovšem podle slov D. Bérové to ani vzdáleně nestačí. Zajímavé je, že statisticky se prý daří prosadit pouze 20 % všech dobrých nápadů.

Dana Bérová

Více si poslechněte v přiloženém záznamu na začátku článku…

Spustit audio