Petr Zelenka představuje film Ztraceni v Mnichově. Nedělám si legraci z mnichovské dohody, tvrdí
Režisér Petr Zelenka nabízí ve svých filmech různé úrovně pravdy. A pokud divák na tuto hru přistoupí, má možnost sledovat příběh, z něhož se postupně vyloupne téma. Neamerický způsob vyprávění zvolil známý režisér při natáčení snímku Ztraceni v Mnichově, který 22. října vstupuje do kin.
Když měl v roce 1997 premiéru film Knoflíkáři, stálo za ním téměř šest let práce. „Tehdy jsem ani netušil, že bych mohl natočit celovečerní film,“ vzpomíná Petr Zelenka ve vysílání Hosta Radiožurnálu. Psaním a natáčením tráví tolik času, že ho téma připravovaného snímku musí zajímat. „Chci dělat filmy, které mě budou bavit i po deseti letech,“ potvrzuje.
Za stěžejní pro každý scénář považuje závažnost tématu a zábavnost postav. „Téma musí mít potenciál, potřebuji mít pocit, že se při psaní samo vyvíjí,“ přibližuje Petr Zelenka s tím, že dobré téma si často samo řekne, co potřebuje.
Původní scénář filmu Ztraceni v Mnichově navrhl jako DVD nosič, který někdo během přehrávání různě přetáčí. Objevit se měla i pornografie. „Protože jeden z hrdinů byl režisérem pornofilmů. Nakonec jsem to zredukoval,“ vysvětluje.
Snímek Ztraceni v Mnichově balancuje na hranici mezi dramatem a komedií, přesto si z mnichovské dohody nedělá legraci. Komediální pojetí má poměrně jednoduché zdůvodnění. „Když téma není podané humorným způsobem, nemá šanci se do filmu dostat,“ domnívá se a dodává: „Mnichov beru velice vážně, ale přibližuji se k němu i komediálními úhly pohledu.“
Zajímá vás víc? Audio záznam celého rozhovoru si můžete poslechnout kliknutím na odkaz přímo v tomto článku a také v iRadiu.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.