Pára na kolejích i na vodě. Železničáři si připomínají 120 let existence Posázavského Pacifiku a 80 let jízdy parníku Vltava

20. září 2020

Do středočeské Davle z Prahy parní lokomotivou po kolejích a zpět kolesovým parníkem po Vltavě. Netradiční výlet, který připravily České dráhy společně s Pražskou paroplavební společností, přilákal stovky zájemců. 

Jízdy připomínají 120. výročí dokončení takzvaného dolního Posázavského Pacifiku a 80. výročí existence restauračního kolesového parníku Vltava.

120 let Posázavského pacifiku a 80 let parníku Vltava

"Poslední stavební úsek Posázavského Pacifiku, tedy tratě mezi Prahou, Davlí a Čerčany, byl uveden do provozu 1. května 1900 v úseku mezi Jílovým u Prahy a Skochovicemi. Vlaky tak mohly začít jezdit v celém úseku mezi Prahou a Čerčany. Trať vede mezi Davlí a Čerčany údolím řeky Sázavy, které překonává několika tunely a mosty. Díky malebné krajině jsou vlaky na této trati vyhledávány mnoha cestujícími z řad turistů, vodáků, ale i chalupářů ze zdejších rekreačních osad," píše se na webu Českých drah. 

120 let Posázavského pacifiku a 80 let parníku Vltava

Osmdesátileté jubileum slaví i historický restaurační kolesový parník Vltava, který je stejně jako parník Vyšehrad stále funkční. Na vodu byl spuštěn v roce 1940 jako osobní loď, o padesát let později byl přestavěn na restaurační parník. 

Plavidlo má částečně krytou vyhlídkovou palubu a je v něm k dispozici restaurace, kavárna, vinárna, bar a salonek. Parník pohání parní stroj, přičemž strojovnu je možné si prohlédnout.

80. let existence kolesového parníku Vltava
autoři: Soňa Jindrová , jum
Spustit audio