O5&Radeček živě v netradičním složení. Koncert a rozhovor ve Dvojce u piana. Poslechněte si akustické verze jejich hitů Bra3, Hory, Vloupám se nebo coververzi písně A Sky Full od Stars od Coldplay

23. duben 2025

„Štěstí kapely je v tom, že se skvěle doplňujeme,“ svěřují se členové hudební formace ze Šumperka v hudební show Dvojky z Radiocafé Vinohradská 12. Ve složení Tomáš Polák, Přemysl Ptáček, Radek Sekyra a Adriana Bessogonov postupně zahrály písně BRA3, Praha, I tak to za to stojí, coververzi hitu A Sky Full of Stars od Coldplay, Hory a Vloupám se. To vše v netradičním hudebním aranžmá. Pořad Dvojka u piana najdete jako podcast k off-line poslechu pouze v aplikaci mujRozhlas.

Skupina fanoušky oslovuje originální směsí popu, rocku a indie. „Začínali jsme jako folková kapela a teď hrajeme bigbít či pop. Jsme zvyklí na akustické koncerty, stejně jako na různé podoby naší muziky. Moc nás to baví,“ svěřují se její členové.

Píseň BRA3 vznikla za covidu a vystihuje kapelu. „Hrajeme spolu 30 let a to není tím, že jsme tak staří, ale začali jsme s muzikou hodně brzy. Největší hity vznikají spontánně. Když je to trápení, tak to obvykle nedopadá dobře. Mimochodem refrén písničky jsem měl rychle. Já obvykle přijdu se sloganem a brácha to umí dodělat. Štěstí naší kapely je v tom, že se skvěle doplňujeme,“ uvažuje Tomáš Polák.

Více než 30 let kapela O5 a Radeček nezměnila sestavu, což je unikátní. „Souzníme lidsky, i když to neznamená, že se nehádáme. Naopak! Ale pak jdeme na pivo nebo na fotbal. Asi je to v tom, že si to umíme vyříkat,“ uzavírá ve Dvojce u piana zpěvák Tomáš Polák.

autoři: Kateřina Radvanová , eh

    Mohlo by vás zajímat

    Nejposlouchanější

    Více z pořadu

    E-shop Českého rozhlasu

    Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?

    Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

    jak_klara_obratila_na web.jpg

    Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama

    Koupit

    Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.