Nový prohlížeč od Seznamu se hodí pro nenáročné

4. únor 2016
Trendy

Rychlý, bezpečný a navíc se čmuchacím psem. Tak se dá stručně popsat nový prohlížeč, který pro internetové uživatele vytvořila společnost Seznam.cz.

Česko, vedle Číny, Japonska nebo Ruska, je jednou z mála zemí, kde nedominuje internetový vyhledávač Google. Téměř rovným dílem se o uživatele musí totiž dělit s českým Seznamem. Ten se pokouší nyní posílit své postavení i novým prohlížečem, tedy browserem.

Podle šéfredaktora SMARTmania.cz Jiřího Hrmy má nový prohlížeč od Seznam.cz šanci zaujmout především nenáročné uživatele díky své jednoduchosti a bezpečnosti. Záměrně totiž neumožňuje rozšíření a doplňky.

„Mnozí si pamatují, jak při používání Internet Exploreru měli najednou v prohlížeči řadu lišt a doplňků, u kterých nevěděli, co dělají. Změnilo jim to domovskou obrazovku. U prohlížeče Seznam.cz je minimální riziko, že něco přestane fungovat a uživatel se tak může cítit bezpečněji,“ vysvětluje Hrma.

Naopak pro pokročilejší uživatele jsou vhodné jiné prohlížeče, které podporují různá rozšíření a doplňky.

Redaktor Trendů David Šťáhlavský natáčí s produktovým manažerem Seznam.cz Lukášem Kovačem

Mezi prohlížeči je velká konkurence. Podle čeho si uživatelé vybírají ten svůj? Rozhodujícími faktory jsou podle Hrmy stabilita, rychlost načítání stránek a náročnost z hlediska vybíjení baterie notebooku.

„Hodně se teď skloňuje také možnost synchronizace záložek v prohlížeči s mobilními aplikacemi v chytrém telefonu,“ říká Hrma.

Nejrozšířenějším prohlížečem byl dlouho Explorer. Často kritizovaný, ale ve své poslední verzi 11 také značně vylepšený. Chrome od Googlu v roce 2012 v globálním měřítku předehnal Internet Explorer. V Česku to bylo o něco později, ale aktuálně u nás také velmi výrazně dominuje Chrome, na druhém místě je Firefox a až třetí místo patří Internet Exploreru 11, což potvrzuje respektovaná statistika Gemiusu.

Česko je specifické díky dlouhodobé schopnosti Seznam.cz konkurovat největším globálním hráčům. Co za tím podle Jiřího Hrmy stojí?

„Seznam.cz se stal symbolem vyhledávání v Česku. Spousta uživatelů ho měla a stále má nastavený jako domovskou stránku. Seznam se navíc chytře zaměřuje na český lokální obsah, čímž získává obrovskou výhodu oproti ostatním globálním produktům,“ uzavírá Jiří Hrma.

autoři: Ondřej Nováček , dst
Spustit audio