Něžná Kráska a prokletý Netvor na scéně havlíčkobrodského kulturního domu
Aleš Kohout z Havlíčkova Brodu, skladatel, herec a režisér, nastudoval s havlíčkobrodským amatérským souborem muzikálovou operu Kráska a netvor. S taneční choreografií mu pomáhal mladý tanečník Dávid Černák. Oba byli hosté dopoledního Tandemu.
„Nejsložitější pro mne bylo hrát netvora a zároveň sám sebe režírovat“, přiznal během rozhovoru Aleš Kohout. Dalším úskalím je prostor, kde herci hru zkoušeli – velká jevištní výprava a často složité stínové efekty museli nastudovat na pár metrech čtverečních, i tak jsou ale za malý sál vděčni.
Aleš Kohout hovoří pouze o inspiraci slavnou filmovou pohádkou Juraje Herze Panna a netvor, jeho muzikálová opera, rovněž plná hororových prvků podobně jako film, využívá zcela jinou zápletku děje, a na jevišti se také objevuje řada nových postav.
Kráska a netvor není Alešovo první představení, které nastudoval; před dvěma lety uvedl na havlíčkobrodskou scénu hru Odsouzená Atlantida, o kterou v současné době projevuje zájem pražské divadlo Hybernia.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.