Nádraží Zlín hyzdí. Kdy a jak se změní v moderní terminál?
Zlínské úřady jednají o stavebním povolení na dopravní terminál. Radnice chce stavbu zahájit do čtyř let.
V prostoru stávajícího autobusového nádraží vzniknou tři nové objekty. Výpravní budova vlakového nádraží, budova autobusového nádraží a komerční objekt.
Plocha autobusového nádraží se oproti stávajícímu stavu zmenší a na ní vznikne výpravní budova se zázemím pro cestující. Uvolněný prostor bude využit právě pro stavbu nového komerčního objektu, který bude s výpravní budovou spojen podchodem.
Počítá se například se zelení na střeše, akumulačními nádržemi na zachytávání dešťové vody či zádržnými systémy v kanalizaci. Na výpravní budově by mělo být parkoviště čítající pět pater. Náklady na výstavbu terminálu se již dříve odhadovaly na 800 až 900 milionů korun.
Výjezd z areálu terminálu z ulice Trávník na křižovatku ulic Vodní a Bartošova bude řešen kruhovým objezdem, urychlí se tím výjezd autobusů. Výjezd z bývalého baťovského průmyslového areálu se přiblíží více k nádraží, dopravu bude řídit semafor, vznikne i přechod pro chodce.
Nyní se jedná o vydání stavebního povolení. To by mohlo být už během příštího roku. Jak dále uvedl primátor města Jiří Korec (ANO) důležitý bude termín elektrifikace železniční trati, která krajské město protíná. Práce by mohly být zahájeny už v roce 2021.
Vedení magistrátu nyní vyjedná s vlastníkem autobusového nádraží - společností Bent holding, s majitelem výpravní budovy, což jsou České dráhy i se Správou železniční a dopravní cesty, Zlínským krajem i společností CREAM, která zase vlastní řadu navazujících ploch v bývalém areálu Svitu.
„Snažíme najít obchodní model, domluvit se na tom, co kdo bude financovat a komu budou budovy patřit. To je zásadní i pro financování ze strany města,“ uvedl Korec.
Opozice přestavbu nádraží podporuje. Jak uvedl zastupitel ze sdružení Rozhýbejme Zlín Ivo Mitáček, dlouhodobě špatnou situaci s dopravou v krajském městě je potřeba řešit komplexně. „Podporujeme řešení, které pomůže řešit nepěknou situaci ve zlínské dopravě,“ uvedl Mitáček.
Související
-
Podchod, uzavřená křižovatka a hluk. Lidé se ptali na otrokovický obchvat, experti vysvětlovali
Obyvatelé Otrokovic i přilehlých obcí, kterých se dotkne stavba jihovýchodního obchvatu, se mohli ptát představitelů města a Ředitelství silnic a dálnic.
-
Jak dostane kraj lidi z aut do vlaků? Přečtěte si, kde a za kolik budou jezdit České dráhy a Arriva
Monopol Českých drah ve Zlínském kraji skončí.
-
Soukromé vlaky místo Českých drah a 300 milionů navíc. Zastupitelé schválili revoluci v dopravě
V osobní železniční dopravě ve Zlínském kraji skončí dosavadní monopol Českých drah.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Falešný inzerát vidí jako dezinformaci pouze média, voličům je to jasné, myslí si premiér Fiala
-
Pocit, že o Rusku něco vím, se s agresí na Ukrajinu vytratil, popisuje šéfredaktor Josef Pazderka
-
Vražda ve jménu supermoderního projektu. Saudové údajně zabili muže, který bránil výstavbě Neomu
-
ŽIVĚ: Sněmovna schválila program mimořádné schůze ke korespondenční volbě. Protáhne se do pátku