Měl by být první školní den dítěte malým rodinným svátkem? A jaké výhody mají malotřídní školy?
Měl by být první školní den dítěte malým rodinným svátkem? Jak se stalo, že poprvé samostatně učil, když chodil do 6. třídy? Jaké výhody mají malotřídní školy? Co ho přivedlo k psaní učebnic a natáčení výukových videí? Proč mají jeho učebnice dvojí způsob stránkování? Lze každý matematický příklad vyprávět jako příběh? Proč je důležité i zapomínání? Dá se poznat učitelský talent?
Související
-
Malé školy jsou velká výhoda pro obce, ale finanční zátěž pro stát. Vyřešit by to mohly sloučené ředitelny
Uzavírání malých a malotřídních škol v Česku ministerstvo školství neplánuje. Řešením by mohlo být slučování ředitelství. To by nejen zlevnilo provoz, ale ředitelům by také ubyla administrativa.
-
Učitelem se nenaučíte být. Musíte se jím narodit. Zrcadlo kantora a sběratele příběhů Zdeňka Peši
Někdejší olešnický starosta Zdeněk Peša je nejen učitelem, ale i sběratelem regionálních verzí lidových pověstí a pohádek. Proč věří v to, že lidé nejsou zlí?
-
Platí rčení „Jaký ředitel, taková škola“? Odpovídá Martin Kozel, ředitel organizace Učitel naživo
Skutečně se o budoucnosti naší země rozhoduje teď ve školách? Byla pro Martina Kozla škola utrpení? V čem se jejich systém přípravy učitelů liší od pedagogických fakult?
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.