Lidé si nečtou program stran, zabírají jednoduchá hesla a reklamní předměty, míní politolog Just

19. červenec 2021

Lidé nečtou volební programy stran, ale působí na ně kampaň, zjednodušující hesla a propagační materiály, vysvětluje chování voličů komentátor Petr Just. Pohledy známých osobností na věci kolem nás. Moderuje Zita Senková.

Čtěte také

Blíží se volby do poslanecké sněmovny, jak si lidé vybírají stranu, které ve volbách dají svůj hlas? Podle průzkumu agentury Median, který si vyžádal Český rozhlas, se 49 % voličů rozhoduje podle programu konkrétní volební strany. 

Tuto skutečnost komentuje v pořadu Jak to vidí na Dvojce komentátor Petr Just: „Nemyslím si, že lidé skutečně čtou volební programy.“ Podle Justa jsou programy stran mnohastránkové materiály. V předvolební kampani mají vliv spíše zjednodušující volební hesla a propagační materiály. 

Další témata: pohyb ve volebních preferencích; osudy bývalých stranických šéfů; rozruch kolem nového nejvyššího státního zástupce. 

autoři: Zita Senková , juk
Spustit audio

Související

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!

Jan Rosák, moderátor

slovo_nad_zlato.jpg

Slovo nad zlato

Koupit

Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.