Když je mi ouvej, zabořím prsty do klaviatury, ujišťuje Petra Bílková
Petra Bílková je herečka, skladatelka, klavíristka, kabaretiérka. Jako dítě o herectví neuvažovala, ale pak přišlo náhlé rozhodnutí.
Opustila Opavu, vystudovala herectví v Praze a už tam zůstala. Dnes působí v Divadle Kampa. Před dvěma lety se odhodlala a začala uvádět vlastní kabaret PePe. V něm hraje, zpívá, doprovází se na klavír, píše si písně, uvádí hosty, občas tančí. Je něco, co neumí? „Neumím pohladit myš,“, rozesmála se Petra. „A neumím uvařit svíčkovou a spoustu dalších věcí“.
Mám v sobě vnitřní dítě, díky tomu občas dělám blbosti
Petra vnímá každou hereckou roli jako lidské obohacení. Hodně ji inspirují i role, kde se musí převtělit do dítěte. „Já miluju dětský svět, já miluju dětskou duši a ten způsob, kterým děti přemýšlejí a konají. Ne vždycky to je snadné, ne každé dítě je roztomilé. Ale myslím, že do určitého věku je tam obrovská spontánnost a upřímnost. A to mě baví, to se snažím si udržet.“
Petru neminuly ani role malých chlapců, které vyplynuly z toho, že v divadle byl ženský kolektiv. „Já jsem prostě klučičí typ, prostě jsem. A jsou to hlavně dětská představení, kde hraju malé kluky,“ směje se Petra.
Do Nočního Mikrofóra si Petra přinesla klávesy a svoje písně zahrála živě přímo ve vysílání.
Proč si neustále klade překážky? Jak se hraje interaktivní kabaret bez publika? A proč nemá ráda suché zipy?
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!
Jan Rosák, moderátor
Slovo nad zlato
Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.