Je to krásný, kontaktní. Ale byla jsem potom vždycky jako prase, vzpomíná na své začátky automobilová závodnice Olga Roučková
Do rozhlasu přijela mistryně ČR I Evropy a úspěšná účastnice tří ročníků Rallye Dakar malým závodním autem. „Prší do něj a než tam nakvrdláte jedničku… Je z roku 1984, ale to auto miluju,“ směje se Olga Roučková. Je parkování její silnou stránkou? Čemu se v mládí věnovala? Šla jí atletika? Co rozhodlo o tom, že je z ní dnes profesionální pilotka? Jaký byl první závod? Bála se? Zvládne její maskot, plyšová žirafa, další závody?
Závodit začínala Olga Roučková na čtyřkolce se svým tehdejším přítelem. „Jezdila jsem pořád jako spolujezdec. Skáče to, hopsá to, je to krásný a kontaktní. Ale proč musím být potom vždycky jako prase?“
„To bláto jde totiž i dozadu, takže jsem byla vždycky jako koule bahna. Vůbec to nebylo romantický. Doma měla ta čtyřkolka různé přezdívky, a to bychom museli v rozhlasu vypípat,“ směje se v rozhovoru s Vasilem Fridrichem.
Jezdila jsem na sekačce
Než se stala úspěšnou závodnicí, musela přesvědčit rodiče i sponzory. „Odevšad mě vyhazovali. Cože? Holka? A na čtyřkolce? Co je čtyřkolka?“ parafrázuje. „Neměla jsem ani pořádné náčiní a ve srovnání s kluky jsem jezdila na sekačce.“
V jednom z prvních závodů předjela své soupeře o kolo a ani si toho nevšimla. Jaký je to pocit? „Bála jsem se vždycky do první zatáčky, aby mě kluci nesešrotovali. Takže nejdřív je tam strach, pak adrenalin a pak tomu nechceš věřit.“
Související
-
Eliška Junková. Z amatérské závodnice nejrychlejší ženou planety za pět let
Řidičskými výkony ohromovala automobilové šampiony. Šampionem jejího srdce byl ale Čeněk Junek. Sdíleli spolu vášeň pro rychlou jízdu a zamilovali se do vozů Bugatti.
-
Host: Marian Chytka, fotograf dakarské rallye
Nebojí se o svého bratra, který sedí v jednom ze závodních aut? Jak se letošní Dakar lišil od těch předešlých? Kdy má focení strach, kdy radost? Moderuje Jaroslav Sedláček.
-
Bugatti. Legendární auto, které dodnes okouzluje technickou krásou a dokonalostí tvarů
První vůz postavil už v 19 letech. Etóre Bugatti si ale navrhl i každý detail ve svém domě. A jeho automobily zanechaly výraznou stopu i u nás.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka


Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka