Jarní síla z pampeliškových listů

26. březen 2014

Pampeliška obecná je plná vitaminů A, B, C, D, betakarotenu a minerálních látek (křemík, draslík, vápník, železo).

Pro představu: list pampelišky obsahuje dvakrát víc železa než špenát. V mladých listech je obsaženo značné množství vitaminu C a kyseliny křemičité.

Očistná kúra

Listy pampelišky jsou výborné i pro detoxikační kúru: Po dobu 14 dnů jezte každý den pár čerstvě natrhaných lístků pampelišky. Nejenže očistíte a nastartujete tělo, ale zásobíte je i potřebnými vitaminy, dosáhnete pročištění trávicího ústrojí, ledvin, jater, a měl by se zlepšit i stav vaší pleti.

Salát

Čerstvé pampeliškové listy jsou výborné do salátů. Listy jsou mírně nahořklé a chutí by se daly přirovnat k čekance.
Uvařené brambory smícháme se spařenými listy pampelišky, přidáme najemno nakrájenou cibulku, nastrouhanou mrkev a na kostičky nakrájené uvařené vejce. Dochutíme solí, pepřem a kapkou jablečného octa. Nakonec můžeme posypat nastrouhaným balkánským sýrem nebo eidamem.

Nápoj

Mladé lístky pampelišky můžeme použít také pro přípravu osvěžujícího nápoje: Lístky rozmixujeme spolu s jablkem, větším pomerančem, přidáme šťávu z půlky citronu a med nebo hroznový cukr. Doplníme kelímkem bílého kefíru. Nápoj působí detoxikačně a proti únavě.

Další informace najdete v internetovém Receptáři na webu www.iReceptar.cz

Spustit audio